התעשייה האווירית וברוק תעופה יציעו טיסות מסוקים לאנשי עסקים ואח"מים
החברות חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בתחום - ברוק תספק את המסוקים ותע"א תתחזק ותתפעל; לדברי יוסי מלמד, סמנכ"ל התעשייה האווירית: "נוכל להיות באוויר עשר דקות במקום יותר משעה בכבישים, שעומסי התנועה כבר החלו לחזור אליהם"
- מעל הפקקים: צה"ל בוחן שימוש במסוקים פרטיים
- יואי, בייבי: סיפורו של המסוק הכי חשוב בהיסטוריה
- אל תשאירו את ענף המסוקים תלוי באוויר
"נוכל להציע טיסות מנתב"ג לתל אביב ויעדים אחרים, להיות באוויר עשר דקות במקום יותר משעה בכבישים, שעומסי התנועה כבר החלו לחזור אליהם אפילו כעת", אומר יוסי מלמד, סמנכ"ל התעשייה האווירית וראש חטיבת התעופה שלה. "יש גם קהל אמיד שיעדיף בעידן הקורונה לטוס בלי להתחכך באחרים, ולהגיע במהירות מהבית למשרד".
בישראל פועלות מספר חברות מסוקים פרטיות, המתרכזות בעיקר בטיסות אח"מ ובטיסות תובלה לאסדות הגז, נישה נוספת שאליה מכוון המיזם. "בעזרת התעשייה האווירית נוכל להציע מחירים תחרותיים ומנחת זמין במרכז", אומר גיל פלג, מנכ"ל ברוק תעופה. לחברה אין כרגע מסוקים בארץ, ואלה צפויים להגיע עד סוף השנה. "באירופה ובארה"ב יש שוק ער לטיסות ישירות משדה התעופה למרכזי הערים, ולאור עומסי התנועה השגרתיים בכבישים, יש פוטנציאל גם בארץ".
כפי שנחשף בכלכליסט, משרד הביטחון פירסם לפני כחצי שנה בקשה לקבלת מידע (RFI) לאפשרות של שימוש במסוקים אזרחיים להטסת מפקדים בכירים, במקום במסוקי חיל האוויר, על רקע סגירת שדה דב. מאז טרם פורסם מכרז לאספקת השירות.