$
רכב

משבר הקורונה

ענף הרכב העולמי מתחיל להיערך לחזרה לשגרה

פולקסווגן, טיוטה ויונדאי הודיעו על חזרה הדרגתית לייצור בימים הקרובים. בתעשיית הרכב העולמית מעריכים שבשל הקורונה החברות ייצרו 1.5 מיליון מכוניות פחות

תומר הדר 11:4017.04.20

ענף הרכב העולמי מתחיל להיערך לחזרה לשגרה - כך עולה מהודעות שפרסמו שלושה יצרני רכב גדולים - פולקסווגן, טיוטה ויונדאי - שמתכוננים לקראת "התנעת ייצור" הדרגתית בתקופה הקרובה.

 

לפי הודעת פולקסווגן, מספר מפעלים של היצרנית בגרמניה ובסלובקיה מיועדים לשוב ולייצר ב-20 באפריל, ככל הנראה במשמרות. ב-27 באפריל צפויה פולקסווגן לשוב ולייצר רכבים גם בפורטוגל, ספרד, רוסיה וארה"ב. לפי הצהרת החברה, השיבה לייצור מסודר של מכוניות תתבצע בהסתמך על זמינות של חלפים.

 

נושא זמינות החלפים אינו הבעיה היחידה שעמה מתמודדים בימים אלה יצרני הרכב - בשבוע שעבר הודיעה דווקא קיה על כוונה להשבית מפעלים בקוריאה, דווקא מחשש להיעדר ביקוש, כלומר נכונות של צרכנים לקנות בהתחשב בתנאים שיווצרו לאחר הקורונה.

 

 

מפעל של טויוטה מפעל של טויוטה צילום: בלומברג

 

 

טויוטה מתכננת לשוב ולייצר במפעליה בצרפת (שם מיוצרת היאריס) לקראת ה-21 באפריל ואילו הייצור במפעלי טויוטה בטורקיה צפוי להתחדש בתחילת מאי. מדובר במפעל הנושא בחשיבות גבוהה עבור השוק הישראלי - לנוכח העובדה שהקורולה, המכונית המשפחתית הנמכרת בישראל, מיוצרת שם. כמו כן, יונדאי נערכת כבר השבוע לחידוש הייצור במפעליה בצ'כיה, מהם מיובאת לישראל i30.

 

לפי פרסומי ה-ACEA, ארגון הגג של יצרני הרכב באירופה, השבתת המפעלים גרמה עד כה לגריעה של 1.465 מיליון כלי רכב - כלומר רכבים שהיו אמורים להיות מיוצרים, אך לא יוצרו עקב השבתת המפעלים. 

 

ירידה במסירות פורשה

 

בתוך כך, פורשה מסרה היום (ו') כי משלוחי המכוניות נפלו ברבעון הראשון של 2020 בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, עקב מגפת הקורונה.

 

יצרנית מכוניות הספורט, בבעלות פולקסווגן AG, מסרה שסיפקה 53,125 מכוניות ברחבי העולם ברבעון הראשון, ירידה של 5% לעומת 55,700 ברבעון הראשון הקודם.

 

"לאחר הרבעון הראשון המאתגר הזה, אנו נערכים כעת להפעלה מחדש של הייצור", אמר דטלב פון פלטן, חבר הנהלה במחלקת מכירות ושיווק. "אנו בטוחים כי התחזית חיובית, לא מעט משום שאנו רואים התאוששות ברורה בשוק הסיני; כמעט כל מרכזי פורשה שלנו שם כבר נפתחו מחדש", הוסיף.

 

פורשה אמרה כי סין הייתה השוק היחיד עם המספר הגבוה ביותר של המסירות ברבעון, אחראית ל-14,098 יחידות, ואחריה השוק בארה"ב עם 11,994 יחידות שנמסרו.

ה-Cayenne היה הדגם הפופולרי ביותר, נמסר מהחברה, עם 18,417 יחידות שנמסרו, אחריו ה-Macan עם 15,547 יחידות.

 

 

פורשה קאיין קופה פורשה קאיין קופה

x