הסתדרות המורים: הגננות והמורים בחינוך המיוחד לא יצליחו לשמור על הכללים
כוונת משרד החינוך לחדש בשבוע הבא את פעילותם של מוסדות החינוך המיוחד בימים לסירוגין או במשמרות - מעוררת ביקורת בקרב המורים והגננות. המשמעות היא שכל ילד יהיה בגן רק חצי מהזמן והדבר יפגע מאוד ביכולת ההורים לחזור לעבודה. יו"ר ועדת החינוך בכנסת ניצן הורוביץ: "החזרת החינוך המיוחד ללימודים חלקית - לא ברורה ולא סגורה"
- 52 אלף תלמידים בחינוך המיוחד יחזרו ללימודים לאחר פסח
- המליאה אישרה הקמת ארבע ועדות מיוחדות; עפר שלח יעמוד בראש ועדה לטיפול בנגיף הקורונה
- מרכז המחקר של הכנסת: "הלמידה מרחוק עלולה להגביר נשירה של תלמידים בסיכון"
סמנכ"ל הביטחון והחירום של משרד החינוך אריה מור אמר שבשבוע הבא יחזרו לפעילות 52 אלף התלמידים של מוסדות החינוך המיוחד. מדובר ב-2,400 גני ילדים שבהם 24 אלף תלמידים בעלי לקויות ו-426 בתי ספר שבהם עוד 28 אלף תלמידים. לא מדובר בתלמידי החינוך המיוחד בבתי הספר הרגילים. יו"ר הוועדה ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ אמר שבירורים שערך העלו ש"מדובר בניסיון להחזיר חלק מילדי החינוך המיוחד לפעילות חלקית באופן הדרגתי בכפוף לאישורים שטרם ניתנו. הדברים לא ברורים ולא סגורים".
מור מסר עוד שהלמידה בגני הילדים כשתתחדש תערך כנראה בקבוצות ובמשמרות. בחלק מהגנים הילדים יחולקו לשתי קבוצות שילמדו ימים לסירוגין בגנים ובמקוון, כלומר כל קבוצה תלמד 2 או 3 ימים בגן. חלק מהגנים יחלקו את היום. עם זאת מועד הפתיחה עדיין לא ברור. למידה חלקית כזו תגביל מאוד את היכולת של הורים ובעיקר אימהות לחזור לעבודה.
מנהל אגף מעונות יום ומשפחתונים במשרד העבודה והרווחה אמיר מדינה אמר לגבי מסגרות של ילדים בגילאי 0-3, שהנחיות משרד החינוך מאפשרות פתיחה של מסגרות פרטיות עד 6 ילדים בלבד. לדבריו כשמדובר במסגרות מפוקחות יכולים להיות עד 8 ילדים, אבל דרושות שתי מטפלות. כרגע מסגרות כאלו פועלות רק לילדי עובדים חיוניים.
ח"כ קרן ברק מהליכוד קראה "לחתוך בסכין את הלמידה מרחוק בגני הילדים ובתי הספר היסודיים". היא טענה שבגילאים האלה "הלימודים המקוונים לא אפקטיביים, לא יעילים, לא קיימים בפועל". היא דרשה שהמורים יוצאו לחופשה מיידית ובתמורה ילמדו בחודש יולי.
יו"ר ועד הורי הגנים הארצי אחז אגם אמר שיותר מ-25% מהילדים בגנים לא קיבלו בשבועות האחרונים פעילות מהגננת. "לאחרים היתה פעילות לא ברורה ולא מאורגנת". הוא דרש פעילות הרבה יותר מובנית ומאורגנת.