אמריקה אומרת שלום למכונית המשפחתית שלה
שברולט אימפאלה, מדגמי הסדאן הוותיקים ביותר של שברולט שהיוו חלק בלתי נפרד מהתרבות האמריקאית, ירדה בשבוע שעבר מפס הייצור במפעל בדטרויט
שברולט אימפאלה, מדגמי הסדאן הוותיקים ביותר של שברולט, כבר אינה מיוצרת בארה"ב. כך, בשבוע שעבר ירדה האימפאלה האחרונה מפס הייצור במפעל שברולט בדטרויט.
- שברולט אימפאלה ולומינה יזומנו למוסך: סכנת נזילות שמן בשעת בלימה
- הקאמבק המוצלח של שברולט אימפלה: מנהלת עם שיק עממי
- ג'נרל מוטורס מזהירה: שברולט אימפאלה עלולה להתלקח
האימפאלה תצטרף לרשימה ארוכה של מכוניות סדאן גדולות שאינן מיוצרות עוד בארה"ב, החל בפורד טאורוס וכלה בביואיק לה קרוס, עקב ירידה חדה בביקושים - לטובת רכבי כביש שטח וטנדרים.
מכוניות סדאן גדולות היוו חלק בלתי נפרד מן התרבות האמריקאית, החל בפורד גלאקסי וכלה בקרייזלר 300 - ומותה של האימפאלה מסמל את סיומה של תקופה עבור הציבור בארצות הברית.
שברולט אימפאלה הראשונה הוצגה ב-1956- והמכירות החלו בשנת 1958, כאשר השם "אימפאלה" הופיע לראשונה על חבילת ביצועים מיוחדת שהוצעה לרוכשי שברולט בל אייר - ולאחר מכך הפכה האימפאלה לדגם בזכות עצמו.
מאז הצגת הדור הראשון הוצגו לא פחות מעשרה דורות של אימפאלה. אך בשנים האחרונות, ככל שמסירות רכבי כביש שטח עלו, כך ירדו נתוני המכירות של האימפאלה. לפי נתוני ג'נרל מוטורס, בשנת 2006 נמסרו כ-290 אלף אימפאלות. בשנת 2010 ירדו המכירות לכ-172 אלף מכוניות. בשנת 2015 ירדו המכירות לכ-117 אלף מכוניות ואילו בשנת 2019 נמסרו רק 45 אלף אימפאלות.
ג'נרל מוטורס תסב את מפעל שברולט בדטרויט בו יוצרה האימפאלה עד השבוע שעבר, למפעל לייצור של טנדרים ורכבי כביש שטח חשמליים. החברה הודיעה כבר בינואר האחרון, כי ביצוע ההסבה למפעל לייצור הטנדרים החשמליים יעלה כ-2.2 מיליארד דולר.