פורים בכביש: למה קיה פיקנטו מתחפשת לג'יפון?
בניסיון לקדם את מכירות מכונית המיני הפופולרית בשנתה האחרונה, היא מושקת בארץ בגרסת "שטח": עדכונים קוסמטיים דמויי רכבי 4x4, ותוספת של 1.5 ס"מ לגובה. המחיר: 86 אלף שקל
כבר שמונה שנים שקיה פיקנטו היא מכונית המיני הנמכרת בארץ, אך 2020 היא השנה האחרונה של הדגם הנוכחי. בנוסף, החודש החל שיווק יונדאי i10 החדשה ומיצובישי ספייס סטאר המחודשת.
אז איך תומכים במכירות דגם שמתקרב להחלפה? מחפשים אותו לג'יפון. טלקאר, יבואנית קיה, החלה לשווק את הפיקנטו ברמת גימור חדשה, X-Line. כל השינויים הם קוסמטיים: דגשים בצבעים כסף או ירוק ליים בחזית, במסגרות פנסי הערפל ובפגוש הקדמי והאחורי וקישוטי פלסטיק בצבע שחור מעל לבתי הגלגלים ובחצאיות הצד, אלמנט מוכר מרכבי שטח. יש גם צינור מפלט עם קצוות כפולים וחישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ'. ויש אפילו תוספת גובה צנועה של ס"מ וחצי, בעקבות שינויי מתלים, כך שמרווח הגחון צומח ל-15.6 ס"מ.
אין שינויים מכאנים: ההנעה עדיין קדמית, המנוע הוא מנוע ה-1.25 ליטר המוכר עם 84 כ"ס, וגיר אוטומטי 4 הילוכים, לעומת גיר רובוטי חד מצמדי ב-i10 החדשה, ובפיקנטו הבאה שתיחשף בחודשים הקרובים, אך תגיע לישראל רק בסוף השנה.
המחיר יהיה 86 אלף שקל עם 7 שנות אחריות (רק מנוע וגיר ב-4 השנים האחרונות). זהה לגרסת ה-GT המאובזרת, כשבמקביל יימשך ייבוא גרסאות הבסיס, ב-83 אלף שקל.
שוק מכוניות המיני עומד בשנים האחרונות על כ-25 אלף מכוניות בשנה. בשנה האחרונה הופסק יבוא רוב הדגמים בקטגוריה, ביניהם סוזוקי סלריו, סיאט מי, פולקסווגן אפ! וסקודה סיטיגו, פיג'ו 108 וסיטרואן C1 ורנו טווינגו. אך הדגמים שתפסו את עיקר המכירות, i10, פיקנטו, ספייס סטארק ושברולט ספארק ממשיכים להגיע, כאשר הספארק הייתה הנמכרת ביותר בקבוצה בינואר.