$
רכב

הטנדרים הכבדים על הכוונת: רשות המסים בוחנת מיסוי על רכבים מעל 3.5 טונות

ההבדל במיסוי ובהטבות המס בין רכבים שמשקלם מתחת ל-3.5 טונות, לרכבים שמשקלם מעליו, הוא עצום: לא מוטל עליהם מס קנייה וכמו כן בעליהם זוכים להכרה בכל הוצאות הרכב לצורכי מע"מ ומס הכנסה. כעת, ייתכן שהתמונ תשתנה

תומר הדר 11:3023.02.20

לפי שיטת הרישוי הישראלית, כל רכב משא שמשקלו מעל 3.5 טונות נחשב למשאית. רכב משא שמשקלו מתחת ל־3.5 טונות נחשב למכונית.

 

 

ההבדל במיסוי ובהטבות המס הוא עצום: על משאיות לא מוטל מס קנייה וכמו כן בעליהן זוכים להכרה בכל הוצאות הרכב לצורכי מע"מ ומס הכנסה. כך נוצר מצב שמי שרוכש טנדר שמשקלו מעל 3.5 טונות נהנה גם ממחיר אטרקטיבי הנובע ממס הקנייה הנמוך וגם מהכרה מלאה בהוצאות.

דודג' ראם 2500 דודג' ראם 2500

 

רוב הטנדרים הגדולים מצוידים במנועי דיזל בנפח של יותר מ־6 ליטרים, אך מאחר שהם נחשבים לפי הגדרת החוק כמשאיות ולא כטנדרים, אין להם כלל דירוג של רמת זיהום.

 

בשנים האחרונות הגדילו יבואני הטנדרים הכבדים את היצע הגרסאות ורמות הגימור, כל עוד המשקל נשמר מעל 3.5 טונות. כך למשל דודג' צירפה להיצע הטנדרים של הראם את גרסת ה־2,500 שקצרה מעט מגרסת ה־3,500 הבכירה. גם בפורד הצטרפו גרסאות ורמות גימור נוספות של מה שהחל כרכב עבודה וצבר פופולריות.

 

ב־2015 רשות המסים בחנה את נושא הטבות המס על הטנדרים הגדולים, אך בסיום הבדיקה הוחלט להשאיר את המצב ללא שינוי.

 

בחודשים הקרובים יוצג מתווה חדש של מיסוי ירוק על רכב, שאמור להיות חמור מקודמו ולקחת בחשבון גם את חדירתן של מכוניות חשמליות, שמס הקנייה עליהן נמוך במיוחד. בענף הרכב מעריכים כי רשות המסים תפעל לסתום פרצות המאפשרות רכישה של רכבים תוך תשלום מס קנייה מופחת.

 

מרשות המסים נמסר: "הרשות בוחנת מעת לעת את סוגי השימוש בכלי רכב ואת המודלים הכלכליים".

x