בלעדי לכלכליסט
עודד גולן, מנכ"ל חברת דורגז, פורש לאחר שלוש שנים בתפקיד
מנכ"ל החברה־הבת של דור אלון, שביקש לסיים את תפקידו, זוקף לזכותו בין השאר את רכישת חברת אמגזית ומיזוגה לתוך דורגז. שוק הגז בישראל - שהשוק הביתי מהווה כ־40% מהיקף הצריכה בו - הוא שוק לא תחרותי שנשלט על ידי שלוש חברות
עודד גולן, שמכהן בשנים האחרונות כמנכ"ל דור אלון טכנולוגיות גז (דורגז), ביקש לסיים את תפקידו - כך נודע לכלכליסט.
- הוצאות המימון חתכו את הרווח הנקי של דור אלון
- בן־משה מרחיב את פעילות שיווק הגז ב־50 מיליון שקל
- בן משה קיבל רישיון הפעלה לתחנת הכוח בקריית גת
דורגז היא חברת הבת של דור אלון שבשליטת מוטי בן משה, והיא פועלת בתחום האנרגיה ועוסקת בין השאר בשיווק גפ"מ (גז בישול) ללקוחות פרטיים ובתי עסק. גולן יסיים את תפקידו לאחר כשלוש שנים, כאשר מועד העזיבה המדויק ייקבע בהמשך השנה.
בשלוש שנות כהונתו כמנכ"ל, הוביל גולן את דורגז לצמיחה בהיקף הלקוחות של החברה. בינואר דיווח "כלכליסט" על רכישת מצבת הלקוחות והפעילות של חברת גרין גז, עבור כ־50 מיליון שקל. עם סיום הרכישה, צברה דורגז כ־210 אלף לקוחות: 150 אלף מתוכם הם לקוחות מחוברים בפועל, ו־60 אלף לקוחות שמקורם בדירות שטרם נבנו.
גולן זוקף לזכותו בין השאר את רכישת חברת אמגזית ומיזוגה לדורגז. במקביל לתפקידו כמנכ"ל דורגז, כיהן גולן כיו"ר דירקטוריון בי לוגיסטיקה, חברת הלוגיסטיקה של קבוצת אלון רבוע כחול.
במכתב ששלח גולן לעובדים הוא מספר שפנה לבן משה וליו"ר דירקטוריון דורגז ודור אלון, ישראל יניב, וביקש לסיים את עבודתו.
לפי נתוני רשות התחרות, שוק גז הבישול מונה 2.4 מיליון לקוחות, והוא מגלגל מעל ל־2 מיליארד שקל בשנה. על פי ההערכות, כ־40% מהמחזור הארצי מיוחס לתחום הביתי. למרות פעולות משרד האנרגיה מדובר בתחום לא תחרותי בעליל, שמזה שנים נשלט על ידי שלוש חברות — פז גז (27%), אמישראגז (24%) וסופר גז (24%). לפי נתוני משרד האוצר, העלות העודפת לצרכני הגז הביתי, שמקורה במספר השחקנים המועט, הוא כ־400 מיליון שקל לשנה.