$
בארץ

יש בחירות? נתניהו וסמוטריץ' מקימים ועדת רפורמות לענף המוניות

ראש הממשלה עוקף את הדרג המקצועי והודיע על הקמת ועדה שתבחן את רפורמת התעריפים שגרמה לנהגי מוניות רבים להכריז שלא יצביעו לליכוד

ליאור גוטמן ואודי עציון 16:0518.02.20

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סירב לאשר את ביטול רפורמת תעריפי המוניות שמעוררת מחאה פוליטית מצד הנהגים נגד הליכוד, פונה ראש הממשלה בנימין נתניהו לנתיב חדש בניסיון לשכך את זעמם. נתניהו, שר האוצר כחלון ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ סיכמו היום (ג') על הקמת צוות לבחינה מקיפה של הרפורמה בענף המוניות.

 

 

 

בהודעת משרד רה"מ נכתב ש"לאור העובדה כי מדובר ברפורמה בעלת השלכות הן על עובדי הענף והן על ציבור האזרחים, סוכם על הקמת צוות בין-משרדי שיקיים בחינה נוספת של מרכיבי התוכנית ויגיש את המלצותיו לראש הממשלה ולשרים הממונים. הצוות יכלול נציגים של משרד האוצר, משרד התחבורה ומשרד רה"מ" .

 

נתניהו על רקע נהגי המוניות. בחינה מחדש נתניהו על רקע נהגי המוניות. בחינה מחדש צילום: יריב כץ, אלעד גרשגורן

 

כזכור, לפני מספר שבועות אישרה ועדת המחירים המשותפת לאוצר ולתחבורה תמחור חדש לנסיעות וברמה שהזמנת מונית מחוץ לעיר תוזיל את הנסיעה ב-30% ואילו נסיעה בתוך העיר תתייקר בכ-5%. נהגי המוניות איימו בשביתה ובפגיעה אלקטורלית בליכוד, מה שהוביל לסבב פגישות מול שר התחבורה ורה"מ עצמו.

 

עתה, כך נראה, נמאמצים עולים מדרגה בהתייחסות של נתניהו, והוא מודיע ש"נקבע פרק זמן של עד 45 יום לצורך ביצוע הבחינה, במסגרתה, ייפגש הצוות גם עם נציגי ענף המוניות בכדי לשמוע את טענותיהם. ככל שיהיה בכך צורך וההליך המקצועי לא יושלם, תיבחן האפשרות להארכת תקופת ההיערכות לרפורמה" .

 

נתניהו הבטיח, ש"הצוות יסייע להביא להסכמה רחבה ההכרחית להצלחת הרפורמה, על מנת להיטיב הן עם הציבור והן עם עובדי הענף", כאשר בפועל התמחור החדש לא שונה ולא מועמד לשינוי.

 

אז מאין הגיעה ההתעניינות המחודשת בנהגי המוניות? יו"ר יש עתיד יאיר לפיד צייץ בטוויטר שהוא נפגש עם נהגי המוניות, וטען ש"‏נפגשתי היום לפגישת עבודה עם שי דיין, יו״ר ארגון ועד הנהגים ונהגי מוניות ותיקים, דני ברנר, דני שטפל ואבי מון סונג, נציג צפון", עם הצהרה ש"הרפורמה של נהגי המוניות נבנתה על מצג שווא וחישובים שגויים ועל כן היא לא ראויה ופוגעת בנהגי המוניות ובני משפחותיהם".

 

לפיכך, מחשש לבריחת קולות, השורה התחתונה היא שכולם ייפגשו אחרי הבחירות וינסו להיטיב עם ציבור הנהגים, אולי אפילו על חשבון הכיס של הצרכנים.

 

x