הטסלה הישראלית תהיה מהירה מפרארי
טסלה ישראל תשיק בשלב הראשון את הדגמים החזקים של יצרנית החשמליות האמריקאיות, כולל דגם הפאר מודל S, עם 707 כ"ס, שמאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.6 שניות בלבד. המחיר לא יהיה זול
אנחנו רגילים לשמוע על מכוניות חשמליות בהקשרים של הפחתת זיהום האוויר, ידידותיות לסביבה, ונסיעה שקטה. לפי נתוני משרד התחבורה, טסלה ישראל עומדת לעדכן את הנרטיב הזה.
- לראשונה על כבישי ישראל: טסלה 3 חשמליות
- משרד התחבורה מגביל את פעילות טסלה בישראל
- הטסלה כבר בארץ; אולם התצוגה יהיה בבית קרדן ששימש עד כה את פרארי
השלוחה הישראלית המתהווה של יצרנית המכוניות החשמליות האמריקאיות רשמה בינתיים במשרד התחבורה שלושה דגמים, במספר גרסאות, כולן מהחזקות בהיצע. כך למשל, לכל הדגמים שיושקו בשלב הראשון יש הנעה כפולה, ולא אחורית, אופציה שטסלה מציעה רק עם הדגמים בעלי הביצועים הספורטיביים שלה.
בראש ההיצע תעמוד המודל-S, מכונית הסדאן המפוארת שמיוצרת מאז 2013, שנרשמה במשרד התחבורה בשתי גרסאות, בהספקים של 506 ו-707 כ"ס, המגיעים משני מנועים חשמליים.
לשם השוואה, לפרארי החזקה ביותר, ה-812 סופרפאסט, יש מנוע טורבו-בנזין 800 כ"ס, אבל היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות. לפרארי 448 GTB, המצוידת במנוע טורבו בנזין בהספק של 711 כ"ס, יש נתון תאוצה רשמי זהה.
מודל S בגרסה החזקה מחזיקה בנתון תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.6 שניות בלבד, מה שיהפוך אותה למכונית המהירה ביותר בארץ. בניגוד לצמד דגמי הפרארי שמחירם מתחיל בכ-2.5 מיליון שקל, מחירה של מודל S צפוי להתחיל בכ-500 אלף שקל.
גם במודל 3, שתתחרה בדגמי המנהלים של ב-מ-וו, אאודי ומרצדס, נרשם בינתיים דגם עם 390 כ"ס, ולא הבסיסי עם הנעה אחורית בלבד. המשמעות: הדגם הזול ביותר של טסלה יעלה בישראל יותר מ-300 אלף שקל.
מודל X, רכב הפנאי הגדול של החברה, נרשם גם הוא בגרסת 707 כ"ס. עם זאת, בעוד שבאירופה הוא מציע 7 מקומות ישיבה, לפי נתוני משרד התחבורה בחרה בינתיים טסלה ישראל לרשום אותו בגרסת 6 מושבים.
עוד יתרון של הדגמים החזקים בהיצע של טסלה הוא טווח הנסיעה בין טעינות, שנע בין 500 ל-600 קילומטרים, יותר מכל חשמלית אחרת שכבר נמכרת בארץ, כולל אלו של אאודי ויגואר.
באירופה מציעה טסלה את המכוניות שלה עם אחריות כוללת לארבע שנים או 80 אלף ק"מ, ואחריות של 8 שנים או 192 אלף ק"מ למערכת ההנעה עם סוללת הליתיום היקרה. בישראל מחייב משרד התחבורה יבואנים להציע אחריות כוללת של לפחות שנתיים או 100 אלף ק"מ, כך שטסלה ישראל תצטרך לשפר חלק מהפרמטרים.
באירופה מציע טסלה גם אפשרות לרכוש את המכונית, להתנסות בה למשך שבוע או 1,600 ק"מ, ובמקרה של חוסר שביעות להחזיר את המכונית ולקבל בחזרה את הכסף ששולם עבורה. בישראל מהלך כזה יהיה מורכב יותר בשל הצורך לשלם את המס שיוטל על המכוניות, ויגיע למאות אלפי שקלים במקרה של הדגמים היקרים.
כפי שנחשף בכלכליסט, השקת טסלה שתוכננה לשבועות הראשונים של ינואר, נדחתה בינתיים לצורך התארגנות מחדש של טסלה ישראל, וכדי להבטיח שתעמוד בדרישות משרד התחבורה. כבר עתה ברור ששידרוג מערכת האוטו פיילוט של היצרנית, שמוצע באירופה תמורת 5,200 יורו, וכולל אפשרות להסיע את המכונית ללא נהג מחניות צרות, ולעבור נתיב בצורה אוטונומית, לא יוצע בישראל, לאור החלטת משרד התחבורה לאסור על היצרנית להשיק בארץ את הגרסה המתקדמת של המערכת.
בינתיים, טרם השקת טסלה הרשמית, הראש היהודי כבר ממציא ליצרנית פטנטים. כך במהלך החודש האחרון התארגנה בישראל "קבוצת רכישה" יעודית למכוניות טסלה שמקימיה, לפי הודעות שנשלחו כבר ללקוחות פוטנציאליים נחושים: "לבצע את הרכישות הראשונות בישראל לפני ההשקה הרשמית". לפי מארגני הקבוצה: "אנחנו שואפים לייצר אירוע השקה סגור מקדים להשקה הרשמית ואפשרות לרכישה מוקדמת". יש לציין כי למרות מאמצי הקבוצה, טסלה הן בארה"ב והן באירופה אינה נוהגת להתקשר עם קבוצות ספציפיות של לקוחות ומקפידה על מדיניות מחירים קשיחה.