$
בארץ

לראשונה: ק.א.ל תציע שירותי טיסה לגופים עסקיים בלבד

חברת המטענים שבשליטת עופר גלבוע תיתן פייט לחברות התעופה בנתח השוק הזה - תחכור את המטוסים והצוות מחברות התעופה ותעניק את השירות לגופים בלבד, בעיקר חברות גדולות, שירכשו את כל המושבים במטוס

נווית זומר 13:5705.01.20

חברת המטענים ק.א.ל שבשליטת עופר גלבוע תקים חטיבה חדשה לטיסות עבור גופים מוסדיים בלבד, שירכשו מראש את כל מושבי המטוס עבור עובדיהם או לקוחותיהם, ליעד לפי בחירתם.

 

 

 

ק.א.ל לא תמכור כרטיסים לבודדים, או תפעיל קו תעופה ליעד ספיציפי, כמו כן לא תעסוק בשיווק של הטיסות אשר יבוצע בידי החברה הרוכשת את הטיסה עצמה, או באמצעות סוכנות הנסיעות איתה היא עובדת.  

עופר גלבוע" בעל השליטה בק.א.ל עופר גלבוע" בעל השליטה בק.א.ל צילום: אביגייל עוזי

 

 

לצורך פעילות זו, ק.א.ל תחכור מטוסים מאחרים והיא גם תדרש עדיין לקבל אישור על הבקשה שהגישה להטסת נוסעים מרשות התעופה האזרחית. עד כה החברה הטיסה מטענים בלבד וכעת כאמור החברה מתכננת להציע את שירותי הטיסה בלבד, כולל צוות המטוס.

 

ב-ק.א.ל מאמינים כי תוכל להתחרות במחיר מוזל מול חברות התעופה הרגילות, שכיום הגופים המוסדיים רוכשים מהם טיסה שלמה בעת הצורך. זאת מכיוון שהוצאות המטה של החברה נמוכות מאוד ביחס למתחרות, לטענתם יוכלו לספק מחיר זול יותר או לפחות תחרותי.

 

מטוס ק.א.ל מטוס ק.א.ל צילום: ויקיפדיה

 

ענף המטענים סובל מחולשה

 

יש לציין כי ענף המטענים סובל מחולשה מאז הוכרזה מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין והברקזיט בברטניה, המהומות בסינגפור והיקף הסחר העולמי פחת ועמו תנועת המשלוחים העולמית הן באויר והן בים.

 

כתוצאה מכך חברות המטענים סובלות מירידה במחירים וברווחיות וכן מתחרות מצד חברות תעופה סדירות. לדוגמא אל על שהחלה להוביל מטענים לא דווקא לישראל: למשל מסינגפור לארה"ב, כאשר המטען רק עובר דרך ישראל.

 

חברת ק.א.ל היא חברה ותיקה בתחומה שנוסדה ב-1976 על ידי מוטי הוד במטרה לשבור את המונופול של אלעל בהטסת מטענים, אז בעיקר תוצרת חקלאית מישראל והייתה בשותפות של מועצות הייצור של החקלאים.

 

בשנת 2010 נמכרה החברה לחברת חגי של עופר גלבוע, שהוא כיום בעל השליטה.

x