מחאת נהגי המוניות: רשות שדות התעופה נערכת להפעיל אוטובוסים אם הנהגים לא יגיעו לנתב"ג
הנהגים מחו היום כנגד תעריפי הנסיעה החדשים שפוגעים בהכנסותיהם, ובין היתר עצרו כמעט לחלוטין את איסוף הנוסעים מנתב"ג במשך חמש שעות; הנהגים: הורדת התעריפים ב-30% אינה חוקית, המדינה רוצה שנפרוש ואובר תיכנס"
נהגי המוניות ממשיכים במחאתם על תעריפי הנסיעה החדשים שפוגעים בהכנסותיהם. היום האטו שיירות מוניות את התנועה בכביש מספר אחד, ולפנות ערב חסמו נהגים את צומת עזריאלי, תוך יצירת פקקי תנועה ממושכים.
נהגי המוניות עצרו כמעט לגמרי את איסוף הנוסעים מנתב"ג בין 13:00 ל-18:00, ורשות שדות התעופה הפעילה אוטובוסים שכורים כדי להסיע נוסעים למסוף ארלוזורוב בתל אביב.
הנהגים מאיימים להשבית את עבודתם בשדה התעופה גם בסוף השבוע, שבו לא פועלים שירותי הרכבת והאוטובוסים לנתב"ג. במקרה כזה תפעיל שוב רשות שדות התעופה הסעות באוטובוסים למסוף ארלוזורוב, שבו פועלים שירותי מוניות שירות לרחבי הארץ. בתעריפי מוניות השירות אין שינוי, ונהגיהן טרם הצטרפו למחאה.
כמה מוזר מחאת נהגי מוניות בכל הארץ שום מילה בתקשורת. התקשורת מקדמת מה שנוח להם ורומסת מה שלא בהשתקה!! pic.twitter.com/0OgW5NWwFd
— ben sharon (@zako74) January 2, 2020
ב-1 בינואר נכנס לתוקף מבנה תעריפים חדש, שלדברי משרדי התחבורה והאוצר יעלה את הכנסות הנהגים מנסיעות בעיר ב-13% ויוריד אותן ב-6.5% מחוץ לעיר, תוך תוספת תעריף חדש ויקר, תעריף 3, לנסיעות בלילות חמישי, שישי ושבת. במקביל בוטל מחירון הנסיעות הבין עירוני, וכל נסיעה מתבצעת כעת לפי מונה. על עדכון התעריפים חתמו שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ושר האוצר משה כחלון.
אולם לפי חישובים שמציגים הנהגים, התעריפים החדשים מפחיתים את הכנסותיהם מחוץ לעיר ב-30%, ומעלים אותן בעיר באחוזים בודדים. נסיעה שערך אתמול יהודה בר אור, יו"ר איגוד הנהגים, מראשון לציון לערד, במונית המצוידת בשני מונים, האחד לפי התעריף הישן והאחד לפי החדש, הציגה מחיר של 627 שקל בתעריף הישן ו-394 שקל החדש. נסיעה מכפר סבא לנתב"ג במונה החדש עולה 93 שקל, לעומת 125 שקל במחירון המבוטל.
"הענף ימות", אמר אתמול תומר יחזקאל, נהג מונית מחולון. "הורידו לנו בחדות את הפרנסה, כשיש פה אנשים שחתומים על הלוואות גדולות על המוניות. רוצים שכולנו נפרוש ויוכלו להכניס לכאן את אובר".
"ייקור התעריפים בלילות סוף השבוע לא רלוונטי לרוב הנהגים, גם אני לא רוצה ולא עובד בלילות", אמר דרור בוכורוב מפתח תקווה. "הניתוחים שביצעה המדינה לחישוב התעריפים החדשים לא מציאותיים, כאילו שכל הנהגים עובדים גם בלילות ועם שני נהגים על כל מונית. מבחינתנו הורדת התעריפים אינה חוקית".
למרות שעד היום חויבו כל 25 אלף בעלי המוניות לעדכן את המוניות שלהם בתעריפים החדשים, באמצעות חברות המונים מוניטקס וקופונית, רבים טרם עשו זאת מחשש לפגיעה בהכנסותיהם, ולמרות החשש מקנסות מצד פקחי משרד התחבורה.