$
בארץ

חברת נמלי ישראל השלימה גיוס חוב של כ-1.5 מיליארד שקל

הכסף מיועד להשלמת שני הנמלים החדשים באשדוד ובחיפה, שיופעלו ע"י חברות פרטיות ל-25 שנה, החל מ-2022 - SIPG הממשלתית הסינית ו-TIL ההולנדית; השלב הציבורי יתקיים מחר ובכך יושלם גיוס החוב השני של החברה

ליאור גוטמן 14:0817.12.19

חברת נמלי ישראל (חנ"י), היא הרגולטור שאחראי על כלל הנמלים שפועלים במדינה, השלימה אתמול (ב') בלילה את השלב המוסדי בגיוס החוב המתוכנן שלה, שהסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

 

הכסף מיועד להשלמת בנייתם של שני הנמלים החדשים - אחד באשדוד ושני בחיפה - שיופעלו על ידי חברות פרטיות כבר מ-2022. מדובר ב-TIL ההולנדית, שתפעיל את הנמל באשדוד, ובחברת SIPG הממשלתית הסינית, שתפעיל את הנמל החדש בחיפה, בשני המקרים לתקופה של כ-25 שנה.

נמל אשדוד נמל אשדוד צילום: אבי רוקח

 

לטענת חברת נמלי ישראל במהלך השלב המוסדי נרשמו ביקושים של כ-3.8 מיליארד שקל. השלב הציבורי יתקיים מחר (ד') ובכך יושלם גיוס החוב השני של החברה, כאשר הראשון, שהיה תקדימי בתולדות החברה, הושלם במאי שנה שעברה.

 

אגרות החוב של החברה מדורגות ברמה AAA על ידי מעלות S&P ו - 1Aa על ידי מידרוג, שניהם באופק יציב. הנפקת האג"ח הובלה בחברת נמלי ישראל על ידי סמנכ"ל הכספים, טיקו גדות, וראש אגף כספים, גיא שטיינברג, יחד עם היועצת המשפטית עו"ד יעל מיטס ורשות החברות הממשלתיות בראשות ינקי קוינט ולירון הריס זינגר, מנהלת תחום ההנפקות ברשות החברות הממשלתיות. חנ"י מיוצגת על ידי משרד עוה"ד גרוניצקי ושות' בהובלת עו"ד שרון ורקר-שגיא. ההנפקה לוותה על ידי דיסקונט קפיטל חיתום בשיתוף אוריון חיתום והנפקות.

 

עוזי יצחקי, יו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל, צוטט באומרו: "זהו שלב נוסף ביישום חזון החברה להוביל את פיתוח נמלי הים בישראל לצמיחת המשק הישראלי. הגיוס יאפשר מחזור חובות קיימים של החברה שניטלו לשם המשך ההשקעה בנמלי הים הותיקים ובניית הנמלים החדשים תוך הכנסת טכנולוגיות חדשות ותהליכים אוטונומיים".

 

מנכ"ל החברה שלמה ברימן אמר שזהו גיוס אגרות החוב השני של חברת נמלי ישראל, כאשר "ההנפקה המוצלחת מסייעת בפעילות החברה לפיתוח נמלי הים לקידום המשק הישראלי".
x