"ההבדל בין נתניהו לסער הוא כמו בין מרצדס וסוסיתא"
השר דוד אמסלם גייס אתמול את עולם הרכב כדי להסביר מדוע, למשנתו, עצם המחשבה על פריימריז בליכוד מעליבה, כי בעולמו של אמסלם, אין תחרות בין המכוניות
השר דוד אמסלם גייס אתמול את עולם הרכב כדי להסביר מדוע, למשנתו, עצם המחשבה על פריימריז בליכוד מעליבה, כשהוא משווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו למרצדס ואת גדעון סער לסוסיתא. בעולמו של אמסלם, אין תחרות בין המכוניות: הראשונה מתוצרת חוץ, משדרת יציבות ובטיחות, והשנייה סתם טרנטע. סער מיהר להגיב ולהפוך את העלבון למחמאה – "סוסיתא היא מתוצרת כחול־לבן", אמר והכי חשוב: "כאשר המרצדס מדרדרת לתהום עדיף לעלות על סוסיתא ולהגיע לפסגה".
- גדעון סער נגד שידור הסדרה "ימי בנימין": מעניקה חשיפת יתר לנתניהו
- ח"כ גדעון סער גייס תרומות של 322 אלף שקל
סער כל כך התלהב מההשוואה עד שהוא החליף את תמונתו בטוויטר לרכב הוינטאג'. אבל ההיסטוריה סודקת מעט את המטען שכל אחד מהפוליטיקאים העמיס על רכבו המטאפורי. כך למשל, השם מרצדס, שהרוב מזהה כגרמני ואי לכך לאיכותי ויציב, נגזר משמה של מרצדס יליניק היהודיה, שהיתה בתו של סוחר עשיר שהשקיע בחברת המכוניות דיימלר. לעומת זאת, אבי הסוסיתא, יצחק שובינסקי, נחשב לאחד מאבות הקפיטליזם הישראלי ונלחם במשך שנים במפא"יניקים, עד שמת מהתקף לב במכוניתו העשויה פיברגלאס. במילים אחרות – סוסיתא כבר התדרדרה לתהום הנוסטלגיה, והיציבות של מרצדס התערערה עם גל הפיטורים האחרון. שני הפוליטיקאים לא יצאו נשכרים מהדימוי, אבל הם כנראה ימשיכו לדהור עליו גם מחר. העיקר שמתגלגלים.