לאס וגאס: מטוס אל על הושבת לאחר שפגע בעמוד חשמל
דרימליינר שהמריא מנתב"ג ניזוק בכנף לאחר שנחת בנמל התעופה בלאס וגאס. מתחקיר ראשוני עולה כי הגורר האמריקאי סירב להמתין למלווה, ותוך כדי הגרירה פגע המטוס בעמוד חשמל - מה שהוביל גם להפסקת חשמל בנמל התעופה
- מערך הסייבר בודק: האם הבואינג החדש של אל על מספיק בטוח
- צרות לבואינג: כשל במערכת הכיבוי של הדרימליינר מפחיד את הטייסים
- הוצאות הדלק והדרימליינרים העבירו את אל על להפסד שנתי של 68 מיליון דולר
מחברת אל על נמסר: "טיסת אל על מלאס וגאס לתל אביב בוטלה עקב אי שמישות המטוס, לאחר שנפגע בכנף בעת גרירתו ללא הנוסעים לעמדת חנייה. הודעה מסודרת נמסרה לנוסעים והחברה מטפלת בטיסות חלופיות. אנו מתנצלים על אי הנעימות שנגרמה ללקוחותינו".
אל על החלה להפעיל את קו הטיסות לעיר ההימורים האמריקאית בחודש יוני האחרון. הקו החדש הצטרף לקו נוסף שהחברה פתחה חודש קודם לכן לסן פרנסיסקו, והיה השמיני בצפון אמריקה בנוסף לניו יורק (קנדי וניוארק), בוסטון, מיאמי, לוס אנג'לס וטורונטו. בחודש מרץ יחל לפעול גם קו ישיר לשיקגו.
מטוסי הדרימליינר החלו להיקלט בחברה באוגוסט 2017, כחלק מעסקת הענק של אל על שנועדה לצייד את צי המטוסים שלה ב-16 מטוסי בואינג 787. במקביל למהלך הוציאה החברה מצי המטוסים שלה את כל מטוסי הבואינג 747 ואת כל צי מטוסי הבואינג 767 - שבעה במספר.
לפני שנה נחשף דו"ח חמור של החוקר הראשי במשרד התחבורה לאירוע שהתרחש במרץ 2018 במסגרת טיסה של מטוס אל על מדגם בואינג 787-9 – מטוס ה"דרימליינר" החדיש – מנתב"ג לנמל התעופה ניוארק שבניו ג'רזי. התברר כי הטייסים הזינו משקל הנמוך ב-40 טונות ממשקלו האמיתי של המטוס.
ממצאי תחקיר האירוע - שדווח באופן מיידי על ידי החברה לחוקר הראשי – מעלים כי צוות המטוס, עקב הזנת נתונים שגויה של צוות הטייסים, הביא לתדלוק שגוי במטוס ולהזנה של משקל שגוי ב-40 טונות פחות מהמשקל האמיתי של המטוס – מה שיכול היה לגרום לאסון, בעיקר ברגע ההמראה כשהשינוי בחישוב המשקל יכול היה להביא לפגיעת זנב המטוס בקרקע.
האירוע התרחש במהלך הכנות לטיסת נוסעים לילית שבה היו 300 נוסעים ואנשי צוות ושהייתה אמורה להמריא בשעה 01:00, ארבעים דקות לפני עוצר הלילה שמוחל בשדה בעקבות רעש המטוסים. הטיסה, LY 027, התעכבה ביציאתה מישראל בשל איחור בהגעת המטוס מטיסה קודמת מהונג קונג.