בלעדי לכלכליסט
ריקול בתעשייה האווירית: עוצרת את השימוש בחלק ממטוסי המטען שהסבה
לכלכליסט נודע שהחברה הודיעה הבוקר לחברות המפעילות 47 מטוסי בואינג 737 שהוסבו במפעל הבדק שלה, שלא להפעילם בינתיים לטיסות מטען, בעקבות חשש לליקוי בתהליך הייצור. המטוסים מורשים להמשיך לטוס, אבל ללא מטען
התעשייה האווירית עוצרת את השימוש בחלק ממטוסי המטען שהסבה.
לכלכליסט נודע שהחברה הודיעה הבוקר לחברות המפעילות 47 מטוסי בואינג 737 שהוסבו במפעל הבדק שלה, שלא להפעילם בינתיים לטיסות מטען, בעקבות חשש לליקוי בתהליך הייצור. המטוסים מורשים להמשיך לטוס, אבל ללא מטען.
- בגלל חריגות שכר: עובדי התעשייה האווירית עשויים להידרש להחזיר מאות אלפי שקלים
- התעשיות הביטחוניות רוצות להיות גדולות ביפן
מוקדם יותר השבוע דיווחה תע"א לבורסה שבמהלך בחינה של תהליך הייצור של מחיצה המותקנת במטוסים מדגם בואינג 737-300/400 התגלה ליקוי לכאורה בתהליך ההסבה שלהם מתצורת הנוסעים המקורית למטען. תע"א פתחה בבדיקה של נסיבות המקרה והיא לומדת את משמעויותיו.
מדובר במטוסים ותיקים שהוסבו לפני 15 שנה. צוות של התע"א יציג היום לרשות התעופה האזרחית את ההצעה שלה לקיט שיישלח ללקוחות בחו"ל להתקנה עצמית במטוסים. רת"א היא האחראית לפיקוח על פעילות התעופה האזרחית, והיא זו שמאשרת את הליך הרישוי של המטוסים שמיוצרים ומוסבים בתע"א. אם יאשרו מומחי רת"א את הפתרון, תשלים תע"א בלוח זמנים מזורז את סיום פיתוחו וייצורו.
עוד לא ברור כמה יעלה לתע"א המהלך, כולל ייצור ערכות התיקון, הטסתן למפעילי המטוסים והצורך לפצות חברות שיבטלו טיסות מטען עקב ההודעה.