$
דעות

הפוליטיקאים נטשו את הצרכנים לחסדי רשתות המזון והיצרנים

הזינוק במחירי המזון, מהעוף ועד הפירות הירקות, מקשה להימנע מהמחשבה שמישהו מנצל את הקיפאון שאליו נקלעה המדינה לצורך שיפור הרווחיות

נורית קדוש 06:5115.10.19

היעדר ממשלה מתפקדת מאז דצמבר 2018 מפקיר הלכה למעשה את הצרכנים בידי יצרני המזון ורשתות השיווק ששולטים בשוק המקומי. באין מבוגר אחראי, מחירי המזון משתוללים ולצרכנים לא נותרה ברירה אלא להקטין את סלי הקניות.

 

 

 

בשבוע שקדם לראש השנה דאגו בעלי אינטרסים "להזהיר" את הציבור מזינוק במחירי העוף בשל מחסור צפוי, בשל מיעוט ימי העבודה בתקופת החגים, ולצדו זינקו גם מחירי הפירות והירקות. כשמוסיפים לכך את העלאת מחירי מוצרי החלב בשתי פעימות, את התייקרות המשקאות הקלים, הבירה, מוצרי הנייר, האורז, הטונה ומוצרי יסוד נוספים, קשה להימנע מתחושה שמישהו מנצל את הקיפאון שאליו נקלעה המדינה לצורך שיפור הרווחיות.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו. היצרנים מנצלים את הקיפאון הממשלתי להגדיל את הרווחיות ראש הממשלה בנימין נתניהו. היצרנים מנצלים את הקיפאון הממשלתי להגדיל את הרווחיות צילום: מוטי קמחי

 

 

יצרני המזון, למודי ניסיון מלקחי מחאת 2011, נמנעים מהעלאת עשרות מחירי מוצרים בבת אחת. במקום זאת הם בוחרים בסל מצומצם יחסית, של מוצרים שהם שולטים בקטגוריות שלהם. העלאת מחירים מפולחת זו מאפשרת להם להשיג את מלוא תוספת הרווחיות שביקשו, תוך טענה להעלאת מחירים נקודתית ויצירת מצג שווא של התחשבות בציבור. כפי שעשו יוניליוור, ששולטת בקטגוריית דגני הבוקר, ותנובה עם גבינות "עמק" ו"פיראוס".

 

על הפרק עוד עומדות בקשת טרה להעלאת מחירים נוספת של מוצרי החלב שבפיקוח, ועתירת המאפיות לבג"ץ בבקשה לאשר את העלאת מחירי הלחם שבפיקוח. הפוליטיקאים אולי מתקשים או נמנעים מגיבוש קואליציה חדשה, אך המציאות לא שוקטת על שמריה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x