בלעדי לכלכליסט
זינוק של 20% במסירות מכונית בספטמבר, בגלל התייקרות ההיברידיות בינואר
כ-16 אלף מכוניות חדשות עלו לכבישי ישראל בחודש החולף, לעומת פחות מ-13 אלף בספטמבר שעבר. בין הסיבות: החגים שבשנה שעברה חלו בספטמבר; טויוטה, שיותר מ-80% מהמכירות שלה הן של מכוניות היברידיות, היא המכונית הנמכרת בארץ בחודש החולף, עם 2,700 מסירות
אחרי ירידה של 18% במסירות באוגוסט, שב שוק הרכב לעצמו, עם זינוק של כ-20% במסירות בספטמבר. מנתונים שהגיעו לידי כלכליסט עולה כי בחודש החולף נוספו לכבישי ישראל 16 אלף מכוניות חדשות, לעומת 12,880 בספטמבר 2018.
- כ-40 אלף מסירות של מכוניות חדשות צפויות בינואר, רובן היברידיות
- נגמרו ההיברידיות: תלונות על מחסור ועיכובים בקרב יבואני הרכב
- מורה נבוכים: מה יקרה עם ההיברידיות
הגידול במכירות הרכב החדש נובע מכך שבשנה שעברה חלו החגים בספטמבר, מה שקטין את ימי מספר ימי העבודה באולמות התצוגה ובמרכזי ההכנה למסירה של היבואנים. השנה חלים החגים כמעט כולם באוקטובר, והפחיתו מספטמבר רק שני ימי עבודה.
בנוסף נמשכת ההצטיידות המוגברת של הלקוחות הפרטיים והעסקיים ברכבים היברידים, שיתייקרו בינואר עם הקטנת הטבות המיסוי הירוק בידי המדינה. לכן היתה טויוטה, שיותר מ-80% מהמכירות שלה הן של מכוניות היברידיות, המכונית הנמכרת בארץ בחודש החולף, עם 2,700 מסירות. שנייה וקרובה מדורגת יונדאי עם 2,630 מסירות, ושלישית מדורגת קיה, עם 1,700 מסירות.
אצל כל היבואנים ניכר מחסור במלאי ההיברידיות, בעיקר אצל יבואני הקוריאניות. טויוטה מציעה לציים קורולה בנזין בהיעדר מלאי מספיק של הגרסה ההיברידית, יונדאי עדיין חסרה כמויות משמעותיות של האיוניק המחודשת, וקיה מחזיקה ב-3,000 הזמנות לנירו ההיברידית.
הגידול במסירות החודש החולף הביא את כלל המסירות מתחילת השנה לכ-216 אלף מכוניות, אך השוק עדיין בירידה של 5% לעומת תשעת החודשים הראשונים של 2018.