ירושלים מצטרפת לחיפה: תאסור כניסת רכבי דיזל למרכז העיר
מועצת העיר תקבע "אזור מופחת פליטות", כשבשלב הראשון תוגבל כניסת רכבים במשקל של מעל 3.5 טוון ויוצרו לפני 2006, וזאת החל מחודש נובמבר; כן יוגדל הקנס על נהיגה ברכב מזהם, ויירכשו 10 אוטובוסים חשמליים
המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף עיריית ירושלים, מודעים הערב (ב') על החלת "אזור מופחת פליטות" אליו תיאסר כניסת רכבי דיזל מזהמים. לפי החוק העירוני הקיים, בשלב ראשון תוגבל כניסת רכבים מזהמים גדולים וישנים (רכבי דיזל במשקל של מעל 3.5 טון ששנת הייצור שלהם לפני שנת 2006) למרכז העיר, וזאת החל מחודש נובמבר 2019.
- הדלק הירוק החדש: סונול מתחילה לרכוש ביו־דיזל
- הדיזל גייט עדיין כאן: דיימלר מפרסמת אזהרת רווח
- המשפחתית החסכונית הזולה של קיה: 25 ק"מ לליטר, 119 אלף שקל
הבשורה החדשה מצטרפת למערך שמופעל כיום בעיר חיפה. הצעדים יכללו בין השאר הכנסה לשירות של מערכי אוטובוסים חשמליים שיחליפו את אלה הקיימים, כמו גם חובת התקנת מסננים על כלי רכב ותיקים שפליטות המזהמים שלהם כבר לא עומדות בתקנים המחמירים העדכניים. הקנס על נהיגה ברכב מזהם, או כזה שלא הותקן בו מסנן ייעודי, מגיע למאות שקלים.
במשרד להגנת הסביבה ובעיריית ירושלים מאמינים שיוכלו לאורך זמן לכפות את המהלך על כלל שטחה של העיר, כאשר הצעד הראשון הוא קביעה בחוק העזר העירוני מהם אזורי איסור הנסיעה, וזאת במסגרת ישיבת מועצת העיר הקרובה. האזור המסתמן הוא רחוב אגרון בדרום, רחוב הנביאים בצפון, רחובות המלך ג'ורג' ושטראוס במערב ורחוב חיל ההנדסה במזרח.
סך ההשקעה במהלך, לרבות רכישת 10 אוטובוסים חשמליים, תגיע לכ-24 מיליון שקל.
השר להגנת הסביבה זאב אלקין: "אני קורא לעיריית תל אביב להצטרף ליוזמה משמעותית זו, על מנת ששלושת המטרופולינים הגדולים של ישראל יפחיתו את זיהום האוויר במדינה".
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הוסיף שתוגבל כניסתן לעיר של משאיות מתחת לשנת ייצור 2005, שאינן עומדות בתקינה הנדרשת, אולם ניתנת לבעליהן, בסיוע המשרד להגנת הסביבה, אפשרות להתקין מסננים אשר יאפשרו את תנועתם.