בלעדי
מכונית חשמלית סינית ראשונה בדרך לישראל
קבוצת יוניון, יבואנית טויוטה, תייבא את החשמליות של GAC הסינית, תחת המותג "איון"; בתוכנית: משפחתית ושני ג'יפונים, מאובזרים וזולים ממתחרים אירופיים; אולם התצוגה הראשון ייפתח בתל–אביב בתחילת 2020
08:5405.09.19
ברבעון הראשון של 2020 ייפתח ברחוב יגאל אלון בתל־אביב אולם תצוגה ראשון למותג מכוניות סיניות חשמליות חדש: Aion. היבואנית תהיה אוריון מוביליטי, חברה־בת חדשה של קבוצת יוניון, יבואנית טויוטה, שבשליטת איש העסקים ג'ורג' חורש.
קראו עוד בכלכליסט:
- האם צ'רי הסינית בדרך לישראל? משלחת בכירים מטעמה ביקרה בארץ
- הסינים באים: עולה המכסה ליבוא רכבים חשמליים
נודע כי את הפעילות ינהל דור פיקל, שמילא עד כה תפקידים בכירים בלקסוס ישראל, שגם אותה מייבאת יוניון. איון היא מותג הרכבים החשמליים של GAC, גוונגזו אוטומוטיב קומפני, מיצרניות הרכב הגדולות בסין, שמכרה ב־2018 כ־2.2 מיליון מכוניות. החברה מייצרת בסין דגמים של טויוטה, מיצובישי, הונדה וג'יפ, במסגרת שיתופי פעולה עם יצרנים זרים, אך את הדגמים החשמליים שלה פיתחה בעצמה, בסיוע ספקים אירופיים. הדגמים שלה נחשבים איכותיים יחסית ומככבים בסקרי שביעות הרצון שעורכת JD פאואר בסין.
ג'יפון חשמלי של GAC
יבוא איון התאפשר בזכות ההקלות בתקינה החדשה שאישר משרד התחבורה, המאפשרת יבוא דגמי חשמליות גם אם אינם מחזיקים בתקינה אירופית מלאה, בהיקף של 400 יחידות לשנה לכל דגם. עם זאת, בשנה הקרובה יקבלו חלק מדגמי החברה תקינה אירופית מלאה ויגיעו תחתיה.
היבוא יתמקד בחשמליות שיתחרו בפלח השוק העממי, וצפויות להיות מאובזרות היטב, ועדיין זולות מדגמים מקבילים שכבר נמכרים בישראל. איון S, שהייצור שלה התחיל השנה, היא משפחתית גדולה, באורך של 4.77 מטרים ועם בסיס גלגלים של 2.5 מטרים, שסוללת 59 קילוואט לשעה מעניקה לה טווח מוצהר של 510 ק"מ לפי התקן האירופי הישן, דבר שרומז לטווח ריאלי של 350 ק"מ. לצידה יגיע הג'יפון הקומפקטי GE3, שהושק כבר לפני שנתיים, באורך של 4.35 מטרים ובסיס גלגלים של 2.56 מטרים, שמצויד בסוללת 47 קוט"ש ומסוגל להגיע לטווח של 310 ק"מ לפי התקן.
מכונית חשמלית של GAC
בשנה הראשונה צפויים דגמי איון להיות מטופלים בחלק מרשת המוסכים של טויוטה, אך בהמשך תפתח אוריון מוביליטי מוסכים עצמאיים ואולמות תצוגה נוספים, ייתכן שגם במבנה הזכיינות המקובל ביוניון, המשלב בין השניים.
טויוטה הצהירה השנה כי תשיק בשנים הקרובות דגמים חשמליים ראשונים שצפויים להיות יקרים מאלה של איון. קבוצת יוניון מחזיקה גם בחברת EV EGDE שהושקה השנה, ועוסקת בהקמת ותפעול עמדות טעינה איטית ומהירה, וצפויה להציב עד סוף 2019 כאלף עמדות בשטחים ציבוריים ומסחריים.
דור פיקל, מנכ"ל אוריון מוביליטי: "סין היא המובילה העולמית בתחום הרכב החשמלי, והסכם זה הוא חלק משמעותי בהיערכות האינטנסיבית של קבוצת יוניון לעידן הרכב החשמלי".
בשנה הבאה צפויה לובינסקי להתחיל למכור בארץ את הגרסה החשמלית לג'יפון של MG הסינית, וכפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות", בנתניה מקים איש עסקים חרדי סוכנות למכירת הדגמים החשמליים של JAC ושל NEVS.