פולקסווגן תשנה את סמל החברה
הלוגו של החברה, שהפך לאחד המזוהים בעולם, יזכה לעיצוב מחודש שייחשף בעוד כמה שבועות. המטרה של היצרנית: להתנתק מהדי פרשת דיזלדגייט ולהדגיש את הכיוון החשמלי שבו בחרה היצרנית
לוגו פולקסווגן, שהפך מזוהה בעולם לא פחות מהתפוח של אפל, או לוגו קוקה קולה, עתיד לזכות בעיצוב מחודש שיוצג בעוד שבועות ספורים, כך מודיעה היצרנית הגרמנית. הסמל החדש, שטרם נחשף, יוצג באופן רשמי בתערוכת הרכב שתתקיים בפרנקפורט בספטמבר.
- דיווח: דיימלר תיקנס בכמיליארד יורו בשל פרשת דיזלגייט
- בלי גלגלים: גל עזיבות של ראשי ענקיות הרכב בגרמניה
- אחרי 81 שנה: פולקסווגן מפסיקה לייצר את החיפושית
השינוי, כך טוענת פולקסווגן, צפוי לבטא את היותה של פולקסווגן "יותר נועזת". בפועל, מדובר במהלך מיתוגי שמיועד לסייע לפולקסווגן להתנתק מהדי פרשת "דיזלגייט" ולהדגיש את הכיוון החשמלי בו בחרה היצרנית, שצפויה להציג בעתיד מספר דגמים חשמליים.
למרות שמאפייניו הבסיסיים של סמל פולקסווגן - כלומר האות V ומתחתיה האות W נותרו ללא שינוי מאז הצגתו של הסמל בשנת 1937 על "מכונית העם" הנאצית, בפועל עבר סמל פולקסווגן שלושה עשר עיצובים מחדש, לא כולל את הסמל שיוצג בקרוב.
הסמל הראשון של פולקסווגן שהוצג ב-1937 עוצב כך שסביב האותיות V ו W עוצבו מעין כנפיים שבמידה מסוימת גם הזכירו צלב קרס. בשנת 1939 בוטלו הכנפיים וסביב האותיות צויר מעין גלגל שיניים שהקיף את הסמל המסורתי. בשנת 1960 הוכנס הסמל לתוך ריבוע ואילו בשנת 1967 נעלם הריבוע והסמל צויר לראשונה בצבע תכלת ולא בצבע שחור. בשנת 2000 הוכנסו בסמל לראשונה אלמנטים של גרפיקת תלת מימד.