שלום למיצובישי פאג'רו: הרכב של אלופי צה"ל יוצא משירות
בשבועות האחרונים הוחלפו אחרוני הרכבים מסוג זה בטויוטה לנד קרוזר בשווי של כ-324 אלף שקל. עד היום רכבי האלופים והמח"טים היו בבעלות צה"ל, את הלנד קרוזר בחרו לחכור בצה"ל מחברת הליסינג וההשכרה "פרי"
רכבי השטח הקשוחים הולכים ומתמעטים בצה"ל, וכעת אחרוני הרכבים מסוג מיצובישי פאג'רו יוצאים לפנסיה.
בשבועות האחרונים בוצעה בצה"ל החלפה של אחרוני המיצובישי שניתנו למח"טים ברכבים מסוג טויוטה לנד קרוזר. מספר חודשים קודם הוחלפו גם הפאג'רואים שהיו צמודים לאלופים ולאלופי משנה בלנד קרוזר, אך בעוד שאלופים קיבלו את הרכב ברמת הגימור הבכירה ביותר, הכוללת בין היתר תאורת הלוגן, מחזיקי כוסות נוספים וציפוי עור להגה, המח"טים נאלצים להסתפק בלנד קרוזר בגרסה בסיסית יותר.
בפועל, מדובר בעשרות רכבים, כאשר מחיר הלנד קרוזר הבסיסי בגרסה בעלת חמש הדלתות מתחיל בכ־324 אלף שקל ואילו מחיר הדגם הבכיר מתחיל ב־354 אלף שקל.
בעוד שעד היום רכבי האלופים והמח"טים היו בבעלות צה"ל, את הלנד קרוזר בחרו לחכור בצה"ל מחברת הליסינג וההשכרה "פרי".
הפאג'רו נכנס לשירות בצה"ל בשנת 2007 והחליף את איסוזו טרופר ששימש עד אז קצינים בכירים. הסיבה להחלפת המיצובישי של האלופים בטויוטות החכורות קשורה, במפתיע, לאיכות הסביבה: בדומה ליצרני רכב רבים המייצרים רכבי שטח קשוחים, גם מיצובישי ניצבת בפני תקנות איכות סביבה מחמירות, שאילצו אותה לחדול משיווקו של הפאג'רו באירופה, וכתוצאה מכך גם בישראל.
בפועל, עם הסתלקותו של הפאג'רו, משווקים בישראל רק קומץ רכבי שטח קשוחים בעלי מנועי דיזל. הרכבים מסופקים לצה"ל לאחר שפרי זכתה במכרז של משרד הביטחון במארס האחרון, במה שהוגדר כ"מכרז מיוחד" לנוכח העובדה שכלל גם רכבי שטח.