קושי באיתור מכולות בנמלים בשל שיבוש במערכות ה־GPS
הפרעות ממקור לא ידוע גורמות בחודשיים האחרונים לשיבוש בפעולת העגורנים ואיתור המכולות בנמלי חיפה ואשדוד, כך נודע ל"כלכליסט". מקור המקורב לנמל: "העובדים נאלצים לעבור להפעלה ידנית, וכתוצאה מכך תהליך הפריקה מתעכב"
נמלי חיפה ואשדוד סובלים בחודשיים האחרונים משיבושים בפעולות העגורנים ובאיתור מכולות, זאת בשל קושי בהפעלת מערכות שונות המבוססות על טכנולוגיות GPS.
לדברי גורם המקורב לאחד הנמלים, "לפני כחודש החלו הפרעות במערכת שמותקנת במנופים בנמל שמסייעים לעגורנים לפרוק אוניות. העובדים עברו להפעלה ידנית של העגורן ותהליך הפריקה התעכב".
כיום מותקנות בנמלים מערכות שמנחות את עגורני הנמל בעבודתם באמצעות מערכת GPS המחוברת למשדר מרכזי המותקן בנמל. לדברי גורמים בנמלים, גם המערכות לאיתור מכולות סבלו בעת האחרונה משיבושים. במכולות מותקנות מערכות GPS המאפשרות התחקות אחר המכולה מיציאתה מנמל המקור עד להגעתה לנמל היעד, וכן את מיקומה בנמל.
הנמלים אינם היחידים שסובלים משיבושים מסוג זה. בחודש שעבר הודיעה רשות שדות התעופה כי קיימים שיבושי GPS במרחב נתב"ג המפריעים לתנועת המטוסים. כתוצאה מכך שינתה רשות שדות התעופה את מסלולי הנחיתה, והורתה לצוותי מטוסים לעבור לשיטות נחיתה אחרות. עד כה לא הובהר מהו מקור ההפרעות, אך לפי פרסומים זרים מדובר באמצעי שיבוש הפועלים בסוריה, והיקף ההפרעות מגיע עד
קפריסין.
מנמל חיפה נמסר: "באחרונה לא חווינו שיבושי GPS". בנמל אשדוד בחרו שלא להגיב.
ממשרד התחבורה נמסר: "ברשות הספנות והנמלים לא ידוע על שיבושים חריגים ב־GPS של העגורנים".
ממשרד התקשורת נמסר: "לא התקבלו תלונות בנושא. אם תתקבל פנייה, היא תיבדק על ידי הגורמים הרלבנטיים".