פולקסווגן תחדל משיווק סטיישנים בארה"ב, מרצדס יורדת מהטנדרים
הביקוש העולמי לרכבי כביש שטח ויצירת רכבי שטח גבוהים ושימושיים, גורם ליצרניות הרכב לצמצם את היצע הדגמים המתחרים: פולקסווגן לא תייצר עוד את הגולף ספורטוואגן את גרסת השטח שלה, הגולף אולטראק; מרצדס בנץ צפויה להכריז על הפסקת יצור ה-X קלאס הטנדר שלה
השתלטותם של רכבי הכביש שטח על שוק הרכב העולמי גורמת ליצרני הרכב לצמצם את היצע הדגמים המתחרים: פולקסווגן העולמית מודיעה רשמית כי תחדל לשווק בארה"ב מכוניות סטיישן, בין היתר עקב ביקוש לרכבי כביש שטח שהופך את שיווקן של הסטיישנים ללא כדאי.
- לראשונה בתולדותיה מרצדס מציגה: טנדר
- הגיר שיעלה לפולקסווגן עשרות מיליוני שקלים, שוב
- פולקסווגן משנה מטרות: 70 דגמים חשמליים בעשור הבא
במסגרת זו תחדל פולקסווגן לחלוטין משיווק הגולף ספורטוואגן והגולף אולטראק, גרסת השטח של הספורטוואגן. בעבר, דגמי מכוניות סטיישן נחשבו לרבי מכר, בעיקר בארה"ב, עקב התפתחות תרבות הפנאי - אך עם התפתחות דגמי רכבי כביש שטח, שהיו גבוהים יותר ושימושיים יותר בעיני צרכנים רבים - הולך ומצטמצם דגמי הסטיישן.
פולקסווגן החלה לשווק מכוניות סטיישן בארה"ב בשנת 1966 - ותסיים בסוף השנה הנוכחית. לפי הודעת פולקסווגן צפויה היצרנית להציג שלושה רכבי כביש שטח חדשים לשוק האמריקאי תוך כשנתיים.
לצד הודעתה הרשמית של פולקסווגן על הפסקת יצור הסטיישנים, מדווחים אמצעי תקשורת באירופה כי מרצדס בנץ צפויה להכריז על הפסקת יצור ה-X קלאס- הטנדר של מרצדס, זאת לאור מכירות חלשות מאוד בעולם - פחות מ-17 אלף יחידות של הטנדר באירופה, אוסטרליה ודרא"פ.
ככל הנראה, לקוחות מרצדס לא הצליחו להסתגל לעובדה שה-X קלאס, שמבוסס באופן משמעותי על מכלולים של ניסאן נבארה, אינו משדר את התדמית היוקרתית של מרצדס.