$
רכב

חוזה ייצור ראשון לקראמבה מהוד השרון: בדרך למיליוני מכוניות חדשות

ספקית מערכות המידע והבידור לרכב היפנית Alpine תשלב את התוכנה של החברה הישראלית להגנת כלי רכב מפני התקפות סייבר. המכוניות המוגנות הראשונות יעלו לכבישים בסוף 2021

אודי עציון 10:4116.07.19

תעשיית הרכב מתחילה לקחת את איום הסייבר ברצינות: קראמבה טכנולוג'יס מהוד השרון תספק לספקית מערכות הביקור והמידע היפנית אלפיין תוכנת הגנה מפני התקפות סייבר. מדובר בחוזה הייצור הראשון של קראמבה, שהוקמה ב-2015, ופרסום פומבי ראשון לעסקה מהסוג הזה בתעשיית הרכב.

 

"כשהתחלנו לעבוד בתעשייה התמודדנו בעיקר מול חברות אמריקאיות, היום אנחנו כבר מתמודדים מול חברות ממדינות רבות, וממלא אותנו גאווה שחברה ישראלית זוכה בחוזה כזה", אמר ל"כלכליסט" דודי ברזילי, יו"ר קראמבה. בקראמבה מסרבים לחשוף את סכום החוזה, אך מצהירים כי מדובר בחוזה "משמעותי".

 

 

מייסדי קרמבה. מימין: טל בן דוד, עמי דותן, אסף הראל ודוד ברזילי מייסדי קרמבה. מימין: טל בן דוד, עמי דותן, אסף הראל ודוד ברזילי

 

מערכות הביקור והמידע במכוניות נחשבות לאחת הדלתות הפוטנציאליות שדרכן יכולים האקרים לחדור למכוניות, ולהשתלט עליהן, דאגה מרכזית בתעשייה בעידן הרכב המקושר, שמתחיל לקבל יותר ויותר יכולות נהיגה אוטונומיות. תוכנת הקארוול של קראמבה מוטמעת בשבבי המערכות האלקטרוניות שהיא מגינה עליהן עוד בשלב הייצור, ומונעת שינויי תוכנה לא מאושרים, במטרה לחסום התקפות מבחוץ. המערכת מזהה התקפות כאלה ומדווחת עליהן.

 

אלפיין מתמחה במערכות בידור לרכבי יוקרה, לא רק מתוצרת יפן, וסביר שגם התוכנה של קראמבה תגיע בתחילה למכוניות כאלה. "תעשיית הרכב היא תעשייה מרכזית ביפן, ולכן מודעת יותר לצורך בחדשנות טכנולוגית", אומר ברזילי. "התוכנה שלנו תשולב במערכת בידור ומידע חדשה של אלפיין שתצא לשוק בסוף 2021".

 

"משימה מרכזית עבור Alpine"

 

בתחילת יולי הכריזו שורה של יצרני רכב גדולים, ובהם קבוצת פולקסווגן, ב.מ.וו, מרצדס ופיאט קרייזלר היא הטכנולוגיה שבה משתמשת קראמבה היא המומלצת להגנה על מערכות הרכב מפני התקפות סייבר. חברות סייבר אחרות משתמשות בהעברת המידע שמגיע לרכב דרך שרתים בענן, מה שעלול להאט את קבלתו, ולחסום בטעות פעולות חיוניות.

 

"הגנה על לקוחותינו מפני התקפות סייבר היא משימה מרכזית עבור Alpine", אמר יאסוהירו איקוצ'י, נשיא החברה באירופה. "חיפשנו פתרון שניתן ליישם אותו בצורה חלקה במוצר שלנו, מבלי לעכב את זמן היציאה לשוק, עם השפעה זניחה על הביצועים, תוך אספקת אמצעי אבטחה חזקים. מצאנו את כל התכונות הללו בקראמבה".

 

קראמבה היא חברה צעירה יחסית לחברות סייבר רכב ישראליות אחרות כמו ארגוס, שנרכשה בידי קונטיננטל הגרמנית ב-450 מיליון דולר וארילו שנרכשה בידי NNG ב-80 מיליון דולר. היא הוקמה רק לפני ארבע שנים, בידי עמי דותן המשמש כמנכ"ל, דודי ברזילי (יו"ר), טל בן דוד (סמנכ"ל מו"פ) ואסף הראל (סמנכ"ל פיתוח עסקי).

בטל שלח
    לכל התגובות
    x