אחרי מטרופולין, גם שכר נהגי קווים עלה: יעמוד על 13 אלף שקל בממוצע
תוקף ההסכם בקווים הוא ל-4 שנים במסגרתו התעריף על עבודה במוצ"ש יהיה 180%. בנוסף יקבלו הנהגים מענק חתימה של 1,000 שקל וקרן השתלמות
חברת קווים חתמה אתמול (ב') על הסכם קיבוצי חדש מול נהגי החברה ומול נציגי ההסתדרות הלאומית. בשבוע שעבר חתמה חברת מטרופולין על הסכם שכר חדש עם הנהגים.
- הקורקינטים הרגו את קו האוטובוסים התיירותי של תל אביב
- ההשקעה הבאה של חברות הרכב היפניות: אוטובוס לפי דרישה
- מאוגוסט: אוטובוסים חשמליים של אגד בירושלים
תוקף ההסכם בקווים הוא ל-4 שנים במסגרתו שכר הנהג הממוצע בחברה יקבע על מינימום של כ-13 אלף שקל (ברוטו) בחודש. עוד הובטח לנהגים שהתעריף על עבודה במוצ"ש יהיה 180%, קרן השתלמות לאחר השלמת 12 שנות ותק ומענק חתימה של כ-1,000 שקל.
קווים בשליטת קבוצות מאיר והורן את ליבוביץ, פועלת משנת 2003 ומפעילה ארבעה אשכולות, ולטענתה מעניקה שירות ליותר מ-90 מיליון נסיעות בשנה.
מנכ"ל החברה, אריק סיני, אמר שהוא רואה בנהגי החברה את המשאב המרכזי ביותר בהענקת שירות לנוסעים.
גם חברת מטרופולין חתמה כאמור בשבוע שעבר האחרונים על הסכם שכר חדש עם הבטחה לשכר מינימלי של 44 שקל לשעה, מענקי לימודים, קרן השתלמות והכשרות על חשבון החברה. ביום שישי הקרוב החברה תחליף בהדרגה את אגד כספקית השירות בהוד השרון, כפר סבא, רעננה והרצליה ועד לתל אביב. מדובר ב-8 קווי שירות ובספטמבר הקרוב יופעלו שם לראשונה אוטובוסים שיהיו מונעים בגז טבעי, דלק שהוא נקי לשימוש וזול מסולר.
ההעלאות האחרונות בשכר הנהגים אמורים לפתור את מצוקת הנהגים בענף, שנאמדת על פי ההערכות באלפי עובדים. המצוקה אינה מאפשרת לחלק מהחברות להפעיל את המערך באופן שהם היו רוצים, ואף מהווה חסם מפני הפעלה בשבתות: על פי חוקי העבודה והמנוחה נהג אוטובוס חייב לקבל יום מנוחה בשבוע, והחברות יעדיפו שהוא לא יעבוד בשבת שם הביקוש נמוך, מאשר שהנהג יושבת באמצע השבוע אז הביקוש לשירותי האוטובוסים גבוה.