פורד חשפה מכונית-על חדשה ב-1.2 מיליון דולר, שאי אפשר לנהוג בה בכבישים
ענקית הרכב האמריקאית תייצר 45 יחידות בלבד של המכונית היוקרתית - GT Mk II - שיש לה 200 כוחות סוס יותר ממכונית המירוץ של פורד המיועדת למירוץ 24 השעות של "לה מאן". הבעיה - המכונית מיועדת רק למסלולי מירוצים ואסור יהיה לנהוג בה בכבישים רגילים
- פורד תקצץ 12 אלף משרות באירופה עד סוף 2020
- לאחר תקופת דממה ארוכה: פורד חושפת רכב כביש שטח קטן ראשון
- פורד תפתח מרכז חדשנות בארץ בעת ביקור יו"ר החברה
המכונית, פורד GT Mk II עם 700 כוחות סוס, מיועדת לשימוש במסלולי מירוצים בלבד. אם כי, התכנון שלה לא לקח בחשבון את הדרישות של מירוץ ספציפי, כך שלמהנדסים ניתנה יד חופשית למקסם את פוטנציאל הביצועים של המכונית.
פירוש הדבר שמנוע מגדש טורבו (turbocharged) בגודל 3.5 ליטרים יכול לייצר 53 כוחות סוס יותר מהמנוע הסטנדרטי של הפורד GT הרגילה, ו-203 כוחות סוס יותר ממכונית המירוץ של פורד המיועדת למירוץ 24 השעות של "לה מאן" (למכונית המרוצים יש פחות כוחות סוס ממכונית הכביש על מנת לעמוד בחוקים של מירוץ לה מאן).
"כשמסירים את כל ההגבלות והחוקים החדשים שצריך לציית להם הם חוקי הפיסיקה, מתקבל חלומו האולטימטיבי של המהנדס", הגיב האו תאי-תאנג, מנהל פיתוח המוצר בפורד והקניין הראשי.
עם זאת, המכונית, שנחשפה רשמית ביום חמישי בפסטיבל גודווד בבריטניה, לא כוללת גם ממאפייני הנוחות של מכונית הפורד GT הרגילה, ביניהם צורות הנהיגה השונות כמו נורמל, ספורט או מסלול, או היכולת לשנות את גובה הנהיגה כדי להתאים לצורות השונות. המכונית החדשה נוסעת כל הזמן בגובה הקרוב לכביש כדי להעניק לה כמה שיותר אווירודינמיות.
מכיוון שהמעצבים רצו לחסוך במשקל, הוספת כיסא ליד הנהג היא אופציונאלית. מסיבה זו אין למכונית כריות אוויר. לעומת זאת, יש למכונית בלמים חזקים יותר מהרגיל.
מכונית הפורד GT, גם זו הרגילה שבה ניתן לנהוג בכבישים, כבר נחשבת לדגם יקר במיוחד וקשה להשגה. יוצרו מעט יותר מ-1,300 יחידות מאז 2017, והן מתומחרות במחיר התחלתי של 450 אלף דולר כל אחד. קונים מעוניינים צריכים לפנות ישירות לפורד כדי לקבל אישור לרכוש את המכונית.
הדגם החדש זמין כבר להזמנות מראש.