החניון הלא חוקי של לוזון נסגר והגישה לתחנת הרכבת סגולה נחסמה
הגישה לחניון התחנה נחסמה לאחר שבית המשפט אסר את המשך השימוש בחניון ובכביש שהיו חלק ממתחם הקניות הבלתי חוקי ירקונים. לרכבת ייקח שנה להכשיר פתרון חלופי, ובינתיים העירייה החלה לפרוץ דרכי עפר
בשנה הקרובה ייאלצו אלפי הנוסעים שמגיעים מדי יום לתחנת הרכבת סגולה שמצפון לפתח תקווה להשתמש בדרכי עפר ובחניון ארעי שהקימה העירייה בבהילות בשבוע שעבר.
- נכשל הניסיון להכשיר את מתחם ירקונים; הרכבת תסלול כביש גישה חלופי לתחנה סמוכה
- אביגדור יצחקי נגד המשנה ליועמ"ש: להכשיר את מתחם ירקונים
- המחוזי דחה את ערעור עמוס לוזון על גזר הדין בפרשת מתחם ירקונים
זאת, לאחר שבית משפט השלום בתל אביב ביטל צו מניעה זמני שעד כה מנע מבעלי מתחם הקניות הלא חוקי ירקונים לחסום את כביש הגישה והחניון המשרת את התחנה, המהווים גם הם עבירת בנייה. המתחם נסגר בתחילת השנה, כשבע שנים לאחר שבעליו, בהם חברת הכשרת הישוב של משפחת נמרודי ועמוס לוזון, הורשעו בעבירות תכנון ובנייה ונקנסו ב־15 מיליון שקל.
מיד לאחר שבית המשפט המחוזי הכריע בשעתו על אי־חוקיות המתחם, בית משפט השלום נענה לבקשת רכבת ישראל והוציא צו מניעה שמנע את סגירת החניון וכביש הגישה, כדי לאפשר לנוסעים להגיע לתחנה. כך נוצר מצב אבסורדי שבו המדינה מבקשת להרוס מתחם בשל עבירת בנייה, אבל זרוע שלה - רכבת ישראל - מבקשת להמשיך ולהשתמש בחניון ובכביש שנבנו בניגוד לחוק.
לפני שבועיים שם שופט השלום עמית יריב סוף לאבסורד, הצו בוטל והכביש והחניון נסגרו. בדיון אמר יריב כי "לרכבת ולמדינת ישראל היו כ־20 שנה למצוא פתרון — במקביל להגשת כתב האישום נגד ירקונים".
הרכבת הגישה בעבר למועצה הארצית לתכנון ובנייה בקשה להקמת חניון וסלילת כביש זמניים, אך זו אושרה רק בחודש שעבר. הקמתם תארך שנה. לאור זאת החלה העירייה לפני שבוע בעבודות לפריצת דרכי עפר ולהקמת חניון זמני ל־500 רכבים.
בשיחה עם "כלכליסט" אמר ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג כי הפעולה אושרה על ידי היועץ המשפטי של העירייה לאור הסכנה מכך שמכוניות חונות ונוסעות בדרכים לא מוסדרות.
מהרכבת נמסר: "עד תום העבודות, הגישה אל התחנה תכלול את שביל הולכי הרגל המחבר אותה לכביש 40. לאחרונה הושכרו מאות מקומות חניה נוספים בקרבת תחנת הרכבת ראש העין צפון".