$
רכב

אדם, טבע ודין יוצאת למאבק נגד התייקרות ההיברידיות

העמותה פנתה במכתב למשרדי הגנת הסביבה, התחבורה והאוצר במחאה על הביטול ההדרגתי של הטבת המס; היא קוראת לגיבוש פתרונות תחבורתיים שיהיו ידידותיים לסביבה

תומר הדר 12:3221.06.19

ביטולה ההדרגתי של הטבת המס למכוניות ההיברידיות מכעיסה את ארגוני הגנת הסביבה ועמותת "אדם טבע ודין" שלחה מכתב לשר להגנת הסביבה, זאב אלקין, המוחה על הכוונה לבצע את המהלך.

 

 

 

כזכור, רק לפני כשבוע הודיע משרד האוצר על "ארגון מחדש" של תוכנית המיסוי על רכבים ירוקים, כחלק מהמאבק בגירעון התקציבי התופח. במסגרת זו יעלה בהדרגה מס הקנייה על מכוניות היברידיות, וגם מס הקנייה על מכוניות פלאג אין יעלה בהדרגה לצידו. בפועל, המשמעות היא שתוך כחמש שנים לא יהיו לישראלים תמריצים משמעותיים לרכוש מכוניות היברידיות.

 

השר אלקין השר אלקין צילום: עמית שעל

 

 

במכתב, שהגיע לידי "כלכליסט", עליו חתומים ד"ר עמית ברכה, מנכ"ל אדם טבע ודין, ד"ר אריה וגנר, ראש תחום אוויר ואנרגיה ועורכת הדין לי היא גולדברג, ראש תחום כלכלה ומשאבי טבע, הם פונים הן אל המשרד להגנת הסביבה והן אל משרדי האוצר והתחבורה, ומדגישים כי תוכניתו של משרד האוצר להעלות את המס על הרכבים ההיברידיים פוגעת בבריאות הציבור בישראל.

 

 

עוד מדגישים מחברי המכתב כי "הטבת המס הניתנת לכלי רכב היברידיים ולכלי רכב חשמליים היא נכונה ורצויה בכל מקרה. זיהום האוויר החמור במרכזי הערים מחייב שינוי תפיסתי כולל במדיניות התחבורה, והפיכתה לתחבורה בת קיימא. זו צריכה להתבסס בראש ובראשונה על צמצום מספר כלי הרכב הפרטיים הנכנסים למרכזי הערים והסתמכות משמעותית על אמצעי הסעת המונים יעילים, זולים, נגישים ונקיים".

 

בסיכום הפנייה מדגישה העמותה כי רק לאחר שמדינת ישראל תגבש מדיניות בנושא פתרונות תחבורתיים, "יש לעודד בכל דרך את הדור הבא של כלי רכב, ובפרט רכב חשמלי שאינו פולט כלל זיהום בגובה הכביש ובמרכזי אוכלוסין". יצוין כי למרות הפגיעה במיסוי הרכב ההיברידי,  רכב חשמלי אכן ימשיך להיות ממוסה בשיעור של 10% בלבד במס הקנייה, לפחות עד שנת 2024.

 

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה כי הוא "נמצא בדין ודברים עם משרד האוצר לגבי הנושא כדי שהאינטרס הסביבתי יוטמע ברמה המקסימלית בשיקולי המיסוי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x