עיריית תל אביב עושה סדר בקורקינטים: תקבע מקומות חניה
בשלב ראשון יוגדר אזור מסוים כאזור מוגבל חניה שבו תותר חניית הקורקינטים רק בתאי חניה מוגדרים שיסומנו לשם כך. במקביל, תפעל העירייה לסמן מאות תאי חניה נוספים ברחבי העיר
מסמך של עיריית תל אביב המתפרסם לקראת ישיבה שתערך מחר, העירייה עושה סדר בעניין מפעילי הקורקינטים.
- "זה כמו לתת למישהו לשחק עם אקדח טעון"
- קורקינטים: הפתרון שהפך למטרד עירוני
- לראשונה: מלחמת מחירים בין מפעילות הקורקינטים
עפ"י ההצעה, בשלב הראשון יוגדר רובע 3 (חוף הים ממערב, אבן גבירול ממזרח, נחל הירקון מצפון וקו הרחובות בוגרשוב, שדרות בן ציון ומרמורק מדרום) כאזור מוגבל חניה שבו תותר חניית הקורקינטים רק בתאי חניה ייעודיים שיסומנו לשם כך.
תאי החניה יספקו זמינות חניה במרחק של כ-100 מטר בממוצע, על הכביש עם עדיפות לקרנות רחוב ובמדרכות ברצועת השירות ובמקומות "מתים" על מדרכה רחבה. החל מה-1 באוגוסט כלים שימצאו חונים באזור מוגבל חניה מחוץ לתאי החנייה הייעודיים יוחרמו.
במקביל, תפעל העירייה לסמן מאות תאי חניה נוספים ברחבי העיר. יודגש כי עד סימון תאי החניה בשאר האזורים בעיר, על החברות והמשתמשים לפעול לשמירה על הסדר הציבורי על פי הכללים שפורסמו לחברות בחודש פברואר האחרון ומפורטים מטה ובקול קורא.
תאי החניה ואזורי החניה המותרים יתעדכנו באתר העירוני ובאפליקציות של החברות, אשר לא יאפשרו נעילה של הכלי באזורים אסורים.
עוד עולה ממסמכי העיריה כי בעל ההיתר מחויב לאפשר השכרה והחזרת כלים זעירים שיתופיים בכל רחבי העיר. בעל ההיתר יפרוס שיעור מוגדר מהכלים באזורים מועדפים שתגדיר העירייה בדגש על יפו ואזור עבודות הרכבת הקלה. בעל ההיתר יוגבל בכל זמן נתון לצי כלים זעירים שיתופיים המונה עד 2,500 כלים.
בעל ההיתר יידרש להכין וליישם תוכנית להגברת השמירה על חוקי התעבורה לרבות חבישת קסדה, רכיבה יחידנית, אי רכיבה על מדרכות, אי שימוש על ידי קטינים וכו'. בעל ההיתר יעביר מידע ונתונים לעירייה לצורכי מחקר וניתוח.
בנוסף - בעל ההיתר יעמיד מוקד שירות לקוחות שמשימותיו לספק מידע למשתמשי הקצה ולהוות ערוץ תקשורת עם המוקד העירוני 106 בכל הנוגע לשמירת על הסדר הציבורי. מעבר לכך - יאסרו לחלוטין אזעקות בשעות הלילה 07:00-23:00.
לדברי מיטל להבי, סגנית רה"ע ומחזיקת תיק התחבורה בעיריית תל אביב-יפו: "הנתון שאספנו לפיו מתקיימות מעל מיליון נסיעות בחודש מוכיח שקיים ביקוש ולכן העירייה שוב נדרשת לייצר רגולציה והסדרה מקומית לאתגר שמעמידה בפנינו המהפכה בתחבורה – במיוחד בתקופה זו שבה הממשלה בלתי מתפקדת אבל המציאות ממשיכה לנוע קדימה".
מחברת bird נמסר: "הרגולציה שגיבשה עיריית תל אביב הינה מאוזנת בסך הכול ומאפשרת ברובה את המשך המהפכה התחבורתית שהחלה חברת bird בחודש אוגוסט האחרון. כחברה שחרטה על דגלה את הפחתת הגודש בכבישים וזיהום האוויר, אנחנו מבססים את ההיצע אך ורק על פי הביקוש, כך שהטלת מכסות תגרום להורדת הביטחון בשרות לטווח הארוך. יש לציין כי כבר עכשיו הביקוש גובר על ההיצע. מניסיוננו הרב בעולם, אנו בטוחים שהדבר יבוא לידי ביטוי בתקופת הפיילוט עד לקביעת האסדרה הקבועה. חברת bird הייתה הראשונה לפעול בישראל וככזו מחוייבת להמשיך להוביל את המהפכה תוך הידברות פורה, חיובית ומבוססת נתונים עם עיריית תל אביב כפי שנעשה מיום כניסתה של החברה לישראל".