"זה כמו לתת לאנשים לשחק עם אקדח טעון"
לדברי פרופ' משה סלעי, ראש חטיבת האורטופדיה באיכילוב, "כמעט בכל זמן נתון יש במחלקות האשפוז או בחדרי המיון פצוע משימוש בקורקינט חשמלי"
ב־10 החודשים מאז החלה פעילות חברת בירד, הראשונה להפעיל קורקינטים שיתופיים בתל אביב, נרשם זינוק אדיר בשימוש בכלי הרכב הללו - ועמו גם עלייה חדה במספר התאונות הכרוכות בהם.
בהיעדר תשתיות ראויות לרכיבה, כמו שבילי אופניים בטוחים, שילוב הקורקינטים במרחב העירוני מהווה סכנה להולכי הרגל ולרוכבים עצמם, שנאלצים לנסוע על הכביש בין מכוניות, ולהיחשף לפגיעה.
לפי נתוני חברת המחקר גרטנר, ב־2018 חלה עלייה של 220% במספר המאושפזים בעקבות תאונות קורקינטים חשמליים.
בנוסף, לפי המחלקה האורטופדית בבית החולים איכילוב בתל אביב, מאז שהחלו מיזמי הקורקינטים השיתופיים לפעול באוגוסט האחרון, חלה עלייה של יותר מ־30% בנפגעי תאונות שבהן מעורב כלי התחבורה, כאשר עיקרם של הנפגעים סובלים מנזקים אורטופדיים.
"זה כמו להשכיר לבן אדם רכב בלי בלמים, לתת לו אקדח טעון ולשלוח אותו לשחק בו", אמר פרופ' משה סלעי, ראש חטיבת האורטופדיה באיכילוב. "חלק גדול מהפצועים שמגיעים אלינו כתוצאה מתאונות רכיבה על קורקינטים, הם כאלו שרכבו בפעם הראשונה, השנייה או השלישית; הם עדיין מנסים להסתגל לכלי. הפצועים שמגיעים אלינו, למחלקת האורטופדיה, הם המקרים הקלים, כלומר לא פגיעות ראש וחזה".
עוד לדברי סלע, "כמעט בכל זמן נתון יש במחלקות האשפוז או בחדרי המיון פצוע משימוש בקורקינט חשמלי. הם סובלים משברים, עוברים מספר ניתוחים במשך אשפוז ארוך ולאחריו תקופת שיקום בת מספר שבועות נוספים. לצערי כיום אין כל אכיפה על ההוראות הקיימות, מה שמביא לזינוק בכמות הפצועים. אני קורא לזהירות מוגברת, בעיקר לרוכבים שזה ניסיונם הראשון ברכיבה על הקורקינט, וכן להולכי רגל על המדרכות ולנהגים בכבישים. אני ממליץ להסתכל כל הזמן על המרחב, שכן ההתנגשות מתרחשת בפתאומיות ועלולה להביא לתוצאות הרסניות".