בלעדי
ואלנס מהוד השרון בדרך לשליטה בשוק השבבים לתקשורת וידיאו לרכב
MIPI, מגופי התקינה הגדולים בעולם, בחר בטכנולוגיה של Valens כבסיס לתקן לחיבור של מצלמות וחיישנים, הצפויים ברכב האוטונומי
08:3106.06.19
ואלנס (Valens) מהוד־השרון בדרך לשליטה בשוק השבבים לתקשורת וידיאו לרכב: MIPI, מגופי התקינה הגדולים בעולם, בחר בטכנולוגיה שלה כבסיס לתקן לחיבור של מצלמות וחיישנים, הצפויים ברכב האוטונומי.
ואלנס קמה ב־2006 כיצרנית שבבים לציוד וידיאו ואודיאו ומוכרת בעשרות מיליוני דולרים בשנה. לתחום הרכב נכנסה כשזיהתה צורך בשבבים להעברת וידיאו במערכות מולטימדיה, מצלמות מערכות הבטיחות, ובתחום החדש: שימוש במסכים בצידי הדשבורד במקום מראות צד. מרצדס תשיק ב־2020 מכונית מייצור סדרתי עם שבבים שלה.
דרור ירושלמי, מנכ"ל valens צילום: אוראל כהן
MIPI מגדיר לענף הרכב פרוטוקול להעברת וידיאו מהירה בין חיישנים ומערכות שונות ברכב חכם ואוטונומי, בין המסכים ויתר הרכיבים. לתקן הוא הגדיר שני פרופילים: פרופיל 1 למהירויות נמוכות, מ־2 ג'יגה בשנייה, ופרופיל 2 למהירויות בין 4 ל־48 ג'יגה. הטכנולוגיה של ואלנס תהיה הבסיס לפרופיל השני, שילך ויתבסס, אך היא מייצרת גם עבור הראשון. המשמעות: מתחרות שירצו לייצר שבבים כאלו יצטרכו לרכוש ממנה זכות לשימוש בטכנולוגיה. גם אם יפתחו שבב משלהן, לוואלנס תהיה היכרות מוקדמת עם הטכנולוגיה, והיא תוכל להתחיל בפיתוח מתקדם יותר.
"זה הישג חסר תקדים והבעת אמון של התעשייה ביכולתנו להוביל את הדרך לחזון מכונית העתיד", אמר דרור ירושלמי, מייסד שותף ומנכ"ל החברה. "אנחנו גאים להוביל טכנולוגית את הפרויקט שיעמיק את הקשרים עם יצרני רכב ושחקנים מובילים בשוק".
לוואלנס 350 עובדים, רובם בהוד־השרון והיתר בסניפים בארה"ב, גרמניה ובמזרח אסיה. עד היום היא גייסה 160 מיליון דולר ממשקיעים, בהם אפטיב, סמסונג והרמן וגולדמן זקס. מובילאיי הייתה הישראלית הראשונה שמכרה מיליוני שבבים לענף הרכב, כחלק ממערכת לניתוח תמונה, אך אצלה מדובר בשבב אחד.