$
בארץ

פרסום ראשון

מנכ"ל נתע יהודה בר און התפטר מתפקידו

כפי שנחשף ב"כלכליסט", בשבועות האחרונים נרשמה מתיחות בין בר און לבין היו"ר הנכנס רמי בלניקוב. ייתכן שהדבר קשור להחלטה שלו לעזוב את התפקיד, בתום 5 שנים

ליאור גוטמן 10:2327.05.19

יהודה בר-און, מנכ"ל נתיבי תחבורה עירוניים (נתע), שאחראית על הקמת הרכבות הקלות במטרופולין תל אביב, הודיע על עזיבתו.

 

 

 

יהודה בר און יהודה בר און צילום: אריאל שרוסטר

 

בר און נכנס לתפקידו לפני כ-5 שנים ומאז הוא מוביל את החברה בפיתוח שלושה קווי רכבת. הראשון הוא הקו האדום, מפתח תקווה, דרך תל אביב ועד בת ים אמור להיפתח בעוד שנתיים וחצי. כפי שנחשף ב"כלכליסט", בשבועות האחרונים נרשמה מתיחות בין בר און לבין היו"ר הנכנס רמי בלניקוב, מציאות שייתכן והשפיעה על ההחלטה שלו לעזוב את התפקיד.

 

פרויקט הקמת הקו האדום אולי נמצא במסגרת התקציב ולוחות הזמנים שנקבעו לו, אולם בין בר און לבלניקוב נרשמו חיכוכים על רקע שיטות הניהול ומוטת השליטה בנתע.

 

בהודעה שהוציא הבוקר בר און לעובדים נכתב, "בשנים האלה, שהיו מאתגרות ומרתקות, חוללנו כאן מהפכה. הצלחנו, כולנו יחד, להפוך לכוח מקצועי - תכנוני וביצועי - חזק ומרשים. הוצאנו לפועל תוכניות שעוכבו עשרות שנים, והצלחנו לבצע פרויקטים שנחשבו בעיני רבים לבלתי אפשריים. הסדרנו ותיקנו דוחות כספיים שהוזנחו במשך שנים. קידמנו בנחישות את הקו האדום, תוך בקרה יומיומית על איכות המוצר, שמירה על התקציב ועל לוחות הזמנים. שיקמנו את אמון הציבור בחברה ובפרויקט, וזכינו ביושר באמון גורמי הממשלה. הודות למאמצינו המשותפים, מה שנראה עד לא מזמן כחלום רחוק הפך למציאות ממשית עם הבטחה גדולה עוד יותר לעתיד".

 

בשלב זה לא ברור מה יעלה בגורל פרויקטיי הרכבות הקלות בתל אביב. הקו הראשון כאמור עומד בלו"ז ובתקציב (17 מיליארד שקל) אבל מציאת מנכ"ל חדש, והמתנה עד שילמד את החומר, עלולה לדחוק את השקת הקו עמוק לשנת 2022.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x