$
בארץ

תנועת הרכבות התחדשה לאחר שהושבתה במשך שעה וחצי: "ייקח שעתיים עד שתשוב לסדרה"

לקראת השעה 07:00 הודיעה ההנהלה כי היא נאלצת לעצור את תנועת הרכבות לאחר ששמונה עובדים במרכז השליטה והבקרה הודיעו כי הם חולים: "מדובר בצעד ארגוני פראי ובלתי חוקי"; הוועד: "מדובר במשבר פיקטיבי שיזמה ההנהלה"

ליאור גוטמן 09:2412.04.19

העימות בין הנהלת רכבת ישראל לעובדים הגיע היום לשיא - ואת המחיר משלמים הנוסעים: הנהלת רכבת הודיעה מעט לפני השעה 07:00 על השבתת תנועת הרכבות בכל הארץ החל בשעה 8:00, לאחר שלטענתה שמונה עובדים במרכז השליטה והבקרה הודיעה כי הם חולים.

 

לקראת 09:30 - כשעה וחצי לאחר שתנועת הרכבות הושבתה - הודיעה ההנהלה כי "בדקות האחרונות נמצאו הפקדים המחליפים לאיוש המשמרת בפיקוד הרכבות. תנועת הרכבות תשוב בדקות הקרובות, אך ייקח כשעתיים עד שתשוב לסדרה. קיים חשש מהמשך השיבושים לקראת שעות הצהריים, גם כן כתוצאה מקושי באיוש משמרת הפקדים".

 

עוד נמסר כי "הנהלת הרכבת מתנצלת בפני הנוסעים, רואה בחומרה רבה את הצעד הפראי והבלתי חוקי שננקט הבוקר על ידי נציגות העובדים, ותפעל בכל הדרכים על מנת למנוע מקרים כאלה בעתיד".

 

בהודעה הראשונה של הנהלת הרכבת נמסר: "בשעות האחרונות, בצעד ארגוני פראי ובלתי חוקי, הודיעו 8 פקדים (מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי) על מחלה. נסיקה של מאות אחוזים במספר הודעות המחלה ביחס לימים כתיקונם". ברכבת טוענים שמדובר על קרוב למחצית ממצבת הפקדים שעומדת על 21. ארבעה פקדים סיימו זה עתה משמרת שהחלה בשעה 22:00 אמש והוארכה בשעתיים נוספות, ואינם יכולים להמשיך בעבודה על פי נוהל הבטיחות. שאר 9 הפקדים מסרבים בשלב זה לענות לטלפונים המבקשים להקפיצם למשמרת".

 

לפיכך, הודיעה הרכבת כי "מסיבות בטיחותיות אשר אינן מאפשרות הפעלת תנועת הרכבות עם פחות מ-4 פקדים במשמרת, נאלצת הנהלת הרכבת לעצור את תנועת הרכבות ברחבי הארץ, בהתאם לנהלי הבטיחות, עד לעצירה מוחלטת בשעה 8:00 - עד להודעה חדשה. מדובר בפגיעה קשה של ועד העובדים בראשות גילה אדרעי בציבור הנוסעים בימי שישי, לצד החיילים הרבים אשר עושים שימוש ברכבות".

  

יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי צילום: אלעד גרשגורן

 

 

מוועד העובדים נמסר: "הוועד לא נתן שום הנחיה או הוראה לאף מנהל תנועה להשבית שום פעילות! אין שביתה ואין עיצומים בעבודת הפקדים. הנהלת הרכבת החליטה לפגוע ברכבת ובנוסעים כדי לייצר משבר מבוים ופיקטיבי. ועד העובדים וגילה אדרעי קראו על ההחלטה חסרת האחריות והמיותרת של הנהלת הרכבת לעצור את תנועת הרכבות מהתקשורת".

 

ב-09:15 מסר הוועד תגובה נוספת, ולפיה הוא "דאג למציאת עובדים חלופיים, ומרגע זה הרכבת שבה לפעילות סדירה. חבל שהנהלת הרכבת, במקום לדאוג להפעלה תקינה של הרכבת, עסוקה בהכפשת עובדיה".

  

לקראת השעה 09:00 נמסר מההסתדרות: "בחצי השעה הקרובה הנהלת רכבת ישראל תחל להשיב את כל תנועת הרכבות ברחבי הארץ, לסדרה. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, הורה הבוקר לוועד העובדים לאתר באופן מיידי עובדים שיגיעו למלא את תפקידם. ההסתדרות קוראת להנהלת הרכבת לבטל את שביתת המגן ולפעול ביחד לבניית מערכת יחסי עבודה תקינים. יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, נמצא בקשר רציף עם ועד העובדים והנהלת הרכבת".

  

לפי נתונים שפורסמו בסוף מרץ, בחודשיים הראשונים של 2018 דיווחו 173 נהגים על ימי מחלה. בחודשיים הראשונים של 2019, שאופיינו ביחסי עבודה רעועים, זינק מספר ימי המחלה ב-200%, ל־512.

 

רכבת ישראל פועלת כבר שלושה שבועות ללא מנכ"ל קבוע. שלשום בחרה ועדת האיתור של הרכבת במיכה מייקסנר לתפקיד המנכ"ל - והוא ממתין לחתימות שרי האוצר והתחבורה החדשים.

 

רכבת ישראל רכבת ישראל צילום: שאול גולן

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x