$
בארץ

שיבושים בנמל אשדוד שוב שולחים אוניות לנמל חיפה; ההנהלה הוציאה צו מניעה

בימים האחרונים התקיימה שורת שביתות איטלקיות שעובדי הנמל עורכים, לרבות איסור לתת שעות נוספות לפריקת מכולות. מבדיקת "כלכליסט" עולה שבחלק מהמשרות נפרקו רק 19 מכולות לשעה, לעומת כ-35 מכולות בדרך כלל

ליאור גוטמן 16:2220.03.19

מועצת המובילים שלחה אתמול (ג) הודעה לעובדיה בה היא מבקשת להוריד את תדירות ההגעה של המשאיות בנמל אשדוד ל-50%. הנימוק הרשמי הוא ש"מתקיימים עיצומים".

 

 

 

הדיווח הלאקוני הזה מסתיר מהומה שמתחוללת בנמל בימים האחרונים עם שורת שביתות איטלקיות שעובדי הנמל עורכים, לרבות איסור לתת שעות נוספות לפריקת מכולות. מבדיקת "כלכליסט" עולה שבחלק מהמשרות היקף התנועה הצביע על פריקה של 19 מכולות לשעה, לעומת כ-35 מכולות בדרך כלל.

 

המציאות הזו הובילה חלק מהאוניות לנטוש את נמל אשדוד ולהגיע לנמל חיפה, ולא בפעם הראשונה: בקיץ שעבר משבר דומה העביר מטעני ענק לחיפה לא לפני שדירקטוריון הנמל הצביע על בעיות בניהול השוטף שהובילו לפני כשבועיים להזמנת המנכל של יצחק בלומנטל לשימוע לפני פיטורים. כפי שפורסם בכלכליסט השימוע היה אמור להערך שלשום (ג) אולם הוא נדחה ל-31 במרץ.

 

מכולות בנמל אשדוד (ארכיון) מכולות בנמל אשדוד (ארכיון) צילום: גדי קבלו

 

כך או כך, העברת הסחורות מנמל אשדוד לחיפה גרמה למועצת המובילים להוציא עוד הודעה שבה היא מבקשת לא להגיע לנמל חיפה, זאת בשל עומס שנגרם שם "בגלל פריקת ייבוא בכמות חריגה בסוף השבוע שעבר, כתוצאה מדילוג של אוניה על נמל אשדוד", לשון ההודעה.

 

בסביבת הנמל יש מי שכבר מדביק את המהומה החדשה לניסיונות של המנכ"ל להימנע משימוע, או לכל הפחות לצייר תמונה שהעסק שם מחייב מנהל שמכיר את המקום, וזה לא הזמן לבצע לכאורה זעזועים. לאמירה הזו אין הוכחה בשטח, אבל נמל אשדוד פנה שלשום לביה"ד לעבודה בבאר שבע והוציא במעמד צד אחד בלבד צו מניעה שמורה לכל העובדים לחזור לסדרת עבודה רגילה ולא לשבש את קצב הפריקה של האוניות.

 

בפסק הדין של השופט צבי פרנקל, הוא הורה לוועדי הציוד המכני והתפעולי להימנע מפעילות שתפגע בנמל. הצדדים ישמיעו את עמדתם בימים הקרובים.

 

מה רוצים העובדים? בניגוד לנמל חיפה, שם נחתמה רפורמה לפני מספר חודשים, נמל אשדוד מחכה שימונו שרים חדשים כדי "לסגור דיל" דומה: חסינות מפיטורים לעובדי דור ב, הגנה על השכר לאורך 10 שנים והכנסת משקיע. מנגד, באשדוד דורשים מעבר לחיפה גם אחריות על שני רציפים חדשים (24 ו-25) שיעברו לחזקתם, פעולה שמשרד התחבורה מוכן לאשר רק עם כניסת משקיע חדש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x