פולקסווגן מנמיכה ציפיות: "לפחות עוד חמש שנים עד לרכב אוטונומי"
תומאס סדרן, ראש חטיבת הרכב המסחרי של היצרנית, דיבר במסיבת עיתונאים שנערכה בתערוכת הרכב המתקיימת בג'נבה: "נהיגה אוטונומית ברמה חמש - הרמה הגבוהה ביותר של נסיעה ברכב ללא נהג - לעולם לא תהיה אפשרית בכל העולם"
"רכב אוטונומי אמיתי ידרוש לפחות עוד חמש שנים עד שיושלם", כך ציין תומאס סדרן, ראש חטיבת הרכב המסחרי של פולקסווגן במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה בתערוכת הרכב המתקיימת בימים אלה בג'נבה. פולקסווגן עצמה נערכת בימים אלה לקיום ניסוי רכב אוטונומי בתל אביב, אשר צפוי להתחיל בשנה הבאה בהתבסס על רכבי שאטל (כלומר רכב להסעת נוסעים רבים).
- ניווט מתקדם: החיישן הישראלי לרכב חכם שווה כבר חצי מיליארד דולר
- ב.מ.וו ודיימלר: נשתף פעולה בתכנון רכב 'כמעט' אוטונומי
- "אנחנו יכולים ללמוד מישראל, במיוחד בתחומים עתידיים כמו נהיגה אוטונומית"
בכך פולקסווגן "מיישרת קו" עם חברות אחרות, כולל פורשה, שנאלצו לרסן את תחזיותיהן בכל הנוגע לרכבים אוטונומיים שינועו בכבישי אירופה כבר בתחילת העשור הקרוב. הסיבה העיקרית, לפי סרדן, היא עלויות הפיתוח הכרוכות בהכנת התשתית המתאימה לרכב אוטונומי. סדרן אף מקצין וטוען כי בחלקים מסוימים בעולם, רכב אוטונומי לעולם לא יסע.
לדבריו, "נהיגה אוטונומית ברמה חמש, הרמה הגבוהה ביותר של נסיעה ברכב ללא נהג, לעולם לא תתרחש באופן גלובאלי. קיים צורך בתשתית סלולארית מתקדמת בכל מקום, כמו גם במפות דיגיטליות ברזולוציה גבוהה שדורשות עדכונים תמידיים, וסימוני דרכים כמעט מושלמים. רק במספר מצומצם של ערים בעולם יתקיימו תנאים כאלה וגם אז, הטכנולוגיה תפעל רק בתנאי מזג אוויר אידיאליים. אפילו שלוליות גדולות בכביש יכולות להוות איום שיגרום לנהג להתערב ואז הרכב אינו אוטונומי".
לדברי סדרן, כבר כיום ברכב אוטונומי ברמה שלוש עלויות הפיתוח שכוללות גם נהגי גיבוי לניסויים מגיעות ל-50 אלף יורו לרכב: "אנו צריכים שעלות החיישנים תרד ל-7,000 יורו, מה שדורש זינוק ביכולת פיתוח של חיישני טכנולוגיית ליידאר לדוגמה, וגם אז העלויות הגבוהות של שירותי הענן יוסיפו לתחשיבי העלויות מאות מיליוני יורו. מדובר בתקציבים שקשה ליצרן רכב לשאת במשך חמש שנים רצופות".