מכה לסובארו: יצרנית הרכב מודיעה על הריקול הגדול בתולדותיה
לפי הדיווחים ביפן, יצרנית הרכב תזמן למוסכים 2.3 מיליון מכוניות - 2 מיליון בשווקים שונים ברחבי העולם - ייתכן גם בישראל - ו-300 אלף ביפן. הסיבה: הפעלה של מתג במערכת הבלימה עשויה לגרום לבעיות הצתה
סובארו היפנית מכריזה על הריקול הגדול ביותר בתולדותיה, כך מדווחים אמצעי תקשורת ביפן. על פי הדיווחים, מדובר בריקול גלובאלי, כלומר כזה הנוגע למספר גדול של שווקים ברחבי העולם - וייתכן שגם בישראל.
- רכב סובארו פורסטר: לא הכי אופנתי, אבל יעיל ובטוח
- ריקולים בשפע: אלפי רכבי טויוטה, סובארו, מיצובישי וסיטרואן יזומנו למוסך
- מעל 5,000 מכוניות סובארו למוסך - יש להחליף את מפעיל בלם החניה
במסגרת הריקול תזמן סובארו 2.3 מיליון מכוניות שבהן עלול להתרחש מצב שבו הפעלה של מתג במערכת הבלימה עשויה לגרום לבעיות הצתה, כלומר במצבי קיצון לחיצה על דוושת הבלם עלולה לגרום למנוע לזייף.
במסגרת הריקול, כך מודיעה סובארו, יזומנו 300 אלף מכוניות הנוסעות בכבישי יפן, בעיקר מדגמי אימפרזה ופורסטר, וכ-2 מיליון מכוניות סובארו הנוסעות בכבישי שוקי יעד אחרים של סובארו, ובראשם ארצות הברית. כל המכוניות המזומנות לריקול הן מדגמי 2018 ו-2017.
יש להדגיש כי בניגוד ליצרני רכב אחרים, כדוגמת טויוטה (המחזיקה בחלק מסובארו), סובארו נחשבת ליצרנית רכב יחסית קטנה וממוקדת והמשמעות היא שהיא לא מייצרת מגוון גדול של דגמים - וגם הדגמים הקיימים כדוגמת האימפרזה והפורסטר חולקים רכיבים רבים, מה שבעצם מבטיח שבמקרה ריקול קיים סיכוי גבוה לפגיעה ברוב קשת דגמי סובארו.
על פי דיווחים בתקשורת, הבעיה נוגעת לאפשרות ששימוש בכימיקלים מסוימים שנמצאים לדוגמה בתרסיסים המשמשים לבישום של פנים הרכב עלול להביא להידרדרות של הבידוד שסביב רכיבי אלקטרוניקה המותקנים במכוניות סובארו מאותם דגמים ולגרום לקצר.