הונדה סוגרת את המפעל שלה בבריטניה: "אין קשר לברקזיט"
לפי הצהרתו של טקאהירו האצ'יגו, מנכ"ל הונדה, המפעל המעסיק כ-7,000 עובדים ייסגר בשל "סיום מחזור חייו של הדור הנוכחי של הסיוויק"; עם זאת, לפי הערכות הונדה היא רק יצרנית הרכב הראשונה הנסוגה מבריטניה
הונדה היפנית סוגרת את אחד ממפעליה הוותיקים באירופה, כך הודיעה היצרנית. מדובר באחד ממפעליה הראשונים של יצרנית הרכב ביבשת, המספק רכבים למדינות רבות: המפעל, שהוקם בסווינדון בריטניה בשנת 1985, מספק כיום בין היתר את דגמי הסיוויק עבור שוק הרכב האירופי - וגם עבור ישראל.
- גם הונדה בטקאטה: אלפי מכוניות יזומנו למוסכים בישראל להחלפת כרית האוויר
- הונדה מציגה רכב חשמלי ומתחייבת: עד שנת 2025 רוב ההונדות באירופה יהיו חשמליות
- קוריאה: פשיטה על משרדי יונדאי-קיה - חשד שהיצרניות התעלמו מריקולים
הקמת מפעל הונדה בבריטניה במהלך שנות השמונים נבעה ממדיניות אגרסיבית שהנהיגה ראש הממשלה דאז, מרגרט תאצ'ר, שנועדה לשכנע יצרני רכב להקים מפעלים בריטניה במטרה לספק עבודה לעשרות אלפי פועלי יצור שנפלטו מתעשיית הרכב הבריטית שהחלה לקרוס במהלך שנות השבעים, והגיעה לקריסה כמעט מוחלטת בשנות השמונים - עם נפילתן של BMC, טריומף ואחרות.
לצד הונדה, גם ניסאן הקימה אז מפעל ייצור גדול בסאנדרלנד, המספק כיום בין היתר את הקשקאי למפר שווקים באירופה, וגם לישראל. טויוטה הרכיבה במשך שנים את האוונסיס בבריטני,ה וצפויה להרכיב חלק מדגמי הקורולה בבריטניה.
לפי הודעתה של הונדה, היצרנית תסגור לא רק את מפעליה בבריטניה, אלא גם מפעל נוסף המספק מכוניות לשוק הרכב הישראלי, אשר שוכן בתורכיה. המפעל התורכי יסגר בשנת 2021.
לפי הצהרתו של טקאהירו האצ'יגו, מנכ"ל הונדה, ההחלטה אינה קשורה למדיניות הברקזיט, אלא נוגעת לסיום מחזור חייו של הדור הנוכחי של הסיוויק. עם זאת, לפי הערכות הונדה היא רק היצרנית הראשונה הנסוגה מבריטניה. מפעל הונדה בבריטניה נחשב לגדול במדינה, כאשר לפי נתוני החברה, בשנה שעברה ייצר המפעל 161 אלף רכבים, נתון הממקם אותו במקום הראשון בבריטניה מבחינת תפוקה. המפעל מעסיק כ-7,000 עובדים.
יש להדגיש כי הפסקת יצורה של הסיוויק בבריטניה עשוי להשפיע על שוק הרכב הישראלי, אך לא בהכרח לרעה: בדומה ליבואני רכב אחרים ברחבי העולם, גם בחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, התקבלו הבשורות על סגירת המפעל רק אתמול; המשמעות היא שהתארגנות מתאימה להפסקת היצור עשויה לקחת חודשים. כיום, יבואני רכב המייבאים מכוניות מבריטניה נאלצים בחלק מהמקרים לשלם מחיר יקר על מדיניותה דאז של ראש הממשלה הבריטית, מכיוון שהתשלום עבור הרכבים מתבצע בליס"ט. כעת, עם העברת היצור למפעלים אחרים יתכן שהרכב סל מטבעות הרכישה של רכבי הונדה ישתנה.