$
בארץ

ענקית ספנות שוקלת להפוך את אשדוד לנמל הבית שלה

ל"כלכליסט" נודע כי חברת יאנג מינג מטייוואן בוחנת רכישת 30% מאחזקות הנמל

ליאור גוטמן 08:0828.01.19

ענקית הספנות מטייוואן Yang Ming (יאנג מינג) מעוניינת להקים מרכז תובלה אזורי בנמל אשדוד, כך נודע ל"כלכליסט". הדברים נאמרו לראשי הנמל, היו"ר אורנה הוזמן בכור והמנכ"ל יצחק בלומנטל, בביקור שערכו בשבוע שעבר במטה יאנג מינג בטייוואן.

 

 

הכוונה של יאנג מינג היא להפוך חלק מרציפי נמל אשדוד לעוגן לכלל פעילות החברה באגן הים התיכון. ההגדרה הרשמית תהיה מרכז שטעונים (פריקה והעמסה מחדש של סחורות קטנות), כאשר עיקר הובלת הסחורה תיעשה על ידי אוניית ענק בהיקף של 14 עד 18 אלף מכולות.

 

עוד נמסר שאם הצדדים יצליחו להפוך את הכוונות לכדי חוזה מחייב, יאנג מינג תשקול להיכנס לנמל כמשקיע פרטי בהיקף בעלות של עד 30%.

יו"ר נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור יו"ר נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור צילום: עמית שעל

 

יאנג מינג מפעילה כבר היום קו סחר אל נמל אשדוד, והיא אחד מלקוחות העוגן של הנמל. ההתעניינות של החברה בנמל זה אינה חדשה, והמגעים בין הצדדים לאפשרות של כניסה לשותפות מסחרית בשטחי רציפי נמל אשדוד החלו באוגוסט האחרון. אז ביקרה משלחת של החברה הטייוואנית בישראל, בראשות סגן נשיא החברה גרי ליו ומנכ"ל אזור המזרח התיכון היידן צ'אנג.

 

אחת האפשרויות שעלו בשיחות היא לשריין את הרציפים 24 ו־25 עבור הטייוואנים, כאשר ההשקעה בציוד תהיה של הלקוח. דירקטוריון נמל אשדוד אישר לאחרונה תוכנית ענק להשקעות בהיקף של יותר ממיליארד שקל, ממקורות עצמיים של הנמל.

 

מבחינת משרדי ממשלה ורשויות נמל אשדוד מדובר בבשורות מעודדות. בעוד כשנתיים ייפתח באשדוד נמל חדש ופרטי שיופעל על ידי TIL ההולנדית־שוויצרית, אשר יתחרה בנמל הקיים. בניגוד לנמל חיפה, שהצליח לגבש עם המדינה לפני כחודש הסכם הבראה שכולל הפרטת 100% מהפעילות למשקיע חיצוני והוצאה לגמלאות של עד 30% מכוח האדם בו, בנמל אשדוד תקועים עם סכסוכים של ועדי העובדים ובלי יכולת להתקדם מול המדינה על תוכנית הבראה דומה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x