צפו: כך נראה נמל התעופה רמון שייחנך בשבוע הבא
הצטרפו לסיבוב בנמל התעופה החדש - שבו אמורים לעבור 2.5 מיליון נוסעים בשנה. 15 חברות תעופה כבר חתמו על הסכמים מול רשות שדות התעופה על נחיתה ברמון
לאחר חמש שנים של בנייה והשקעה בגובה 1.7 מיליארד שקל, ייחנך בשבוע הבא נמל התעופה רמון.
בסיור מקדים שקיים היום משרד התחבורה בנמל התעופה לקראת חנוכתו הרשמית, ציין שר התחבורה ישראל כץ: "אני נמצא כאן היום, ורואה את השלמתו של השדה. כיום ניתן להבין את המשמעות שלו במובן האסטרטגי זהו שדה תעופה בינלאומי שיחזק את אילת לתיירים, לישראלים וגם ישמש כשדה חלופי בשעת חירום". יש לציין כי במקור תוכנן שדה התעופה רמון כשדה בעל מסלול באורך 3.1 קילומטרים אך המסלול הראשי הוארך בהוראת שר התחבורה ל- 3.6 קילומטרים כדי לשמש גם נחיתות מטוסים גדולים בשעת חירום.
יצוין כי למרות ההצהרות אודות שימוש לשעת חירום, המתייחס ככל הנראה לפגיעת רקטות בנתב"ג, במהלך סבבי לחימה אחרונים הגיעו רקטות ששוגרו מרצועת עזה גם לאילת. לפי שר התחבורה: "עמדתי בתקציב הבנייה וזה מרגש. עם כל הקשיים, בסוף המקום פורח".
בשבוע הבא ישמש הנמל החדש לטיסות מקומיות שיתקיימו ככל הנראה בתדירות של פעם בשבוע על ידי חברות התעופה הטסות לאילת, ישראייר וארקיע. לאחר מכן לקראת מרץ ישמש הנמל לטיסות בינלאומיות - שיבוצעו על ידי 15 חברות תעופה שסגרו הסכמים מול רשות שדות התעופה. במקביל תיסגר הפעילות בשדה התעופה הקיים באילת. השדה עצמו מיועד לשימושם של כ-2.5 מיליון נוסעים בשנה ובעוד מספר שנים מעריכים במשרד התחבורה כי הנפח יעלה ל- 4.5 מיליון נוסעים בשנה.
מבדיקת "כלכליסט" היום עולה כי הנסיעה לשדה ביום בו הכבישים פנויים אורכת כעשרים דקות. יש להדגיש כי הפקקים בכניסה לאילת בחודשי הקיץ עשויים להתארך עד כחצי שעה, כלומר משך ההגעה מהשדה למרכז אילת עלול בהחלט להיות ארוך יותר מטיסה מנתב"ג לשדה באילת. במפתיע, למרות מזג האוויר בחודשי הקיץ, בשדה אין שימוש בשרוולים - כלומר הנוסעים מגיעים אל המטוס באוטובוסים. השדה עצמו כולל מגדל פיקוח בגובה 50 מטרים, בריכת דגים, אזור תפעולי, חנויות דיוטי פרי ומגרשי חניה.