ציי הרכב לא הספיקו לשדרג את התקן התדלוק, אלפי נהגים יצטרכו לשלם בתחנה
מחר אמורים ציי הרכב לתדלק גם באמצעות התקן אוניברסלי, אבל מתוך כ-400 אלף מכוניות צמודות או שבבעלותם, אלפים עוד לא שדרגו את ההתקן שמאפשר תדלוק בכל התחנות
המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה שלח בימים האחרונים מכתב בהול למשרד האנרגיה שם הוא מבקש ממנו להאריך בחצי שנה את התקנות שקובעות שדרוג של כלל התקני התדלוק במכוניות (שמאפשר תדלוק בכל תחנת דלק).
- בהוראת ביהמ"ש - הדלקן האוניברסלי חוזר לסבב בדיקות במכון התקנים
- מנכ"ל סונול: "רוב הישראלים מתדלקים בתחנה קבועה ולא ירוצו אחרי מחיר זול יותר"
- הדלקן האוניברסלי עלול לפגוע בהנחות במחיר הבנזין
הסיבה למכתב היא שמחר, 1.1.2019, אמורים ציי הרכב לתדלק גם באמצעות התקן אוניברסלי שמאפשר תדלוק בכל התחנות. בפועל, מתוך כ-400 אלף מכוניות צמודות או שבבעלות ציי הרכב, אלפים עוד לא שדרגו את התקן התדלוק מה שאומר שממחר הם יאלצו לשלם במזומן או באשראי.
במכון האנרגיה מזהירים ש"בחלק גדול מאוד של החברות במגזר העסקי לא נערכו להחזר הוצאות באופן מיידי לנהגים ולעובדים כך שהנטל יפול על הציבור", ומדגישים שלתפיסתם יש רק מתקין ארצי אחד שעושה את השדרוג בפועל.
ממשרד האנרגיה נמסר שהטענות העולות במכתב אינן נכונות: "ההחלטה על מעבר להתקן תדלוק אוניברסלי התקבלה לפני מספר שנים וייושמה בהדרגתיות בשנתיים האחרונות. עד כה הוחלפו מרבית התקני תדלוק, כ-380 אלף התקני תדלוק. למיטב ידיעתנו, במהלך השנה האחרונה קיבלו גם מנהלי ציי הרכב הודעות מחברות הדלק השונות כי עליהם להחליף את התקני התדלוק עד ה-1.1.19. במקביל, פרסם משרד האנרגיה את הנושא בשנה האחרונה ב-3 קמפיינים נרחבים הקוראים למנהלי ציי הרכב להזדרז ולפעול להחלפת הטבעות".
אז מה יעשה מי שלא שדרגו לו את התקן התדלוק? לפי משרד האנרגיה "היה וחברה מסויימת לא תעמוד בתקנות ולא פעלה להחלפת ההתקנים, ביכולתה להגיע להסכמה עם חברות הדלק לפיתרונות שונים, כמו כרטיסי תדלוק, שימוש באפליקציות, אישורים טלפוניים זמניים והסדרי תשלום אחרים".
לגבי השדרוג מסכמים במשרד ש"הרפורמה החדשנית צפויה להגדיל את התחרות במשק, כאשר לחברות קיימת גמישות רבה בבחירת הספק המתאים, בהחלפתו במהירות ובקלות. ברור כי הדחייה המבוקשת הינה בבחינת פרס, למי שפעל בניגוד לכל הנחייה או התנהלות סבירה, ועל כן, אין כוונה לשנות את המועדים הקבועים בחוק".