$
בארץ

כלכליסט TV

סכנה באוויר: האם בנתב"ג ערוכים למנוע תקריות חמורות מרחפנים?

התעשיות הביטחוניות הישראליות מייצרות את המערכות המתוחכמות והמשוכללות בשוק לאיתור וזיהוי רחפנים, אבל נראה שבנתב"ג לא קיימות מערכות מסוג זה; משרד התחבורה: "זה נושא ביטחוני שנבחן ברמה הלאומית"

ענבל עומר 10:4426.12.18

אירוע הרחפנים בשדה התעופה גטוויק שבלונדון המחיש עד כמה הרחפנים מהווים איום לשדות התעופה בעולם ולנוסעים. בשבוע שעבר זוג רחפנים חשודים ריחפו קרוב למסלול ההמראות והנחיתות של אחד מנמלי התעופה העמוסים ביותר באירופה, החזרה לפעילות של שדה התעופה הבריטי התאפשרה רק בזכות מערכת של חברת רפאל הישראלית. מדובר במערכת מתקדמת שיודעת לזהות רחפנים באופן מדויק ואף לנטרל, להשתלט או ליירט את הרחפן המסוכן.

 

ממסמך של וועדת הכנסת שעסקה בנושא הרחפנים לפני כחצי שנה עולה כי בנתב"ג אין פתרונות מתקדמים ומתוחכמים לסיכון הרחפנים מסוג המערכות של חברת רפאל או התעשייה האווירית, אלא מערכת פחות משוכללת שנועדה לזהות רחפנים. למרות שמערכות חדשניות של תע"א או רפאל ניתנות להתאמה גם לשדות

התעופה, נראה כי לא ממהרים להצטייד בהן.

 

 


 

על פי נתוני משרד התחבורה, בשנה האחרונה נרשמו כ-20 אירועים בהם טייסים דיווחו שראו רחפן באזור נתב"ג. הטסת הרחפנים באזור נמל התעופה מנוגדת לחוק ומי שאחראי על האכיפה בעניין זה היא משטרת ישראל.

 

בהתייחס להתמודדות נתב"ג עם איום הרחפנים, מוסר משרד התחבורה: "בנתב"ג קיימת מערכת מתקדמת לאיתור רחפנים. עם זאת, מדובר בנושא ביטחוני הנבחן בימים אלה ברמה הלאומית על ידי גורמי הביטחון בישראל". 

 

 

הנוסעים שנתקעו בנמל התעופה גטוויק בגלל הרחפנים הנוסעים שנתקעו בנמל התעופה גטוויק בגלל הרחפנים צילום: גטי אימג'ס

 

רחפנים בגטוויק רחפנים בגטוויק צילום: רויטרס

  

 

השלטים לא עזרו השלטים לא עזרו צילום: איי אף פי

בטל שלח
    לכל התגובות
    x