בלעדי לכלכליסט
ישראל כץ הציע ליאיר שמיר לשמש יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
שמיר שימש בעבר כשר החקלאות וכן כיו"ר התעשייה האווירית, מנכ"ל וסגן נשיא חברת סאיטקס מנכ"ל עלית ועוד. נסיון שעשה ליברמן כששימש שר ביטחון למנותו שוב ליו"ר תע"א, נכשל בגלל התנגדות רשות החברות
שר התחבורה ישראל כץ הציע לאיש העסקים והשר לשעבר יאיר שמיר להתמנות ליו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, במקומו של גיורא רום שפרש לאחרונה.
- יוגב: "יו"ר נת"ע, יאיר שמיר, פועל בניגוד עניינים"
- יאיר שמיר הסיר את מועמדותו לתפקיד יו"ר תעשייה אווירית
- הסיבה לפסילת שמיר ליו"ר תע"א נחשפה: סירב למסור שם משקיע זר בקרן קטליסט שבבעלותו
שמיר (73), שירת בחיל האוויר כטייס ומהנדס, ופרש ממנו בדרגת אל"מ, לאחר שניהל את יחידת ניסויי הטילים של החיל ושימש כראש מחלקת מערכות בו וזכה בפרס ביטחון ישראל.
אחר כך פנה לקריירה עסקית, ושימש בין השאר כמנכ"ל וסגן נשיא חברת סאיטקס, מנכ"ל עלית, יו"ר קומפי ויו"ר ושותף בקרן ההון סיכון קטליסט. ב-2008 שילם שמיר לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) קנס של 100 אלף דולר, בעקבות פרשת הבקדייטינג במרקיורי, שבה שימש דירקטור וחבר ועדת התגמולים.
במהלך השנים שימש שמיר כיו"ר התעשייה האווירית ויו"ר נת"ע, המקימה את הרכבת הקלה בתל אביב. ניסיון של שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, למנותו שוב ליו"ר תע"א, נכשל בגלל התנגדות רשות החברות, על רקע הקשרים המוקדמים ביניהם ולאחר שהמינוי שלו נפסל בוועדת גילאור.
שמיר, בנו של ראש הממשלה השביעי יצחק שמיר, בחר להצטרף דווקא למפלגתו של ליברמן, ישראל ביתנו, כאשר נכנס לפוליטיקה. הוא שימש כח"כ כשנתיים וחצי וכיהן כשר החקלאות, אך לאחר מכן פרש מהמפלגה ומפוליטיקה.
שמיר אישר אתמול כי קיבל הצעה כזו.