$
בארץ

התנגדות בכנסת להעלאת הקנס על נסיעה ללא תשלום באוטובוס

בוועדת הכלכלה הביעו התנגדות לבקשת משרד התחבורה להעלות את הקנס מ-100 ל-250 שקל, קנס גבוה יותר מזה שמוטל על נוסעים לא משלמים ברכבת הקלה בירושלים. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל: "לא נאפשר להפוך אי תשלום של 5.90 שקל לקנס של 250 שקל. לא כולם רמאים"

אודי עציון 14:2927.11.18

אור אדום להעלאת הקנס על נסיעה ללא תשלום באוטובוס: בוועדת הכלכלה הביעו הבוקר התנגדות לבקשת משרד התחבורה שנחשפה בכלכליסט, להעלות את הקנס על נסיעה ללא תשלום באוטובוס מ-100 ל-250 שקל, קנס גבוה יותר מזה שמוטל על נוסעים לא משלמים ברכבת הקלה בירושלים, שעומד על 180 שקל.

 

 

 

 

 צילום: נמרוד גליקמן

 

 

ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), יו"ר ועדת הכלכלה, אמר בדיון: "לא נאפשר להפוך אי תשלום של 5.90 שקל לקנס של 250 שקל – מקרה סיטיפס לא יחזור, לא כולם רמאים. נקדם את ההצעה אבל לא נאפשר לצאת לדרך אם כל המערכת לא תהייה מושלמת ותכלול מכשירי כרטוס ותיקוף לצד אכיפה מידתית".

 

הוועדה תמשיך להכין את הצעת משרד התחבורה לתקן את פקודת התעבורה, להעלות את הקנס ולהוסיף סמכויות לפקחים באוטובוסים שכיום אינם מורשים לעכב נוסע שלא שילם - סמכות שהוענקה לפקחי הרכבת הקלה.

 

מנכ"לית משרד התחבורה וממלאת מקום ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, קרן טרנר אייל, אמרה כי "לא ניתן סמכויות כמו של סיטיפס, אבל מה שקיים היום לא יהיה". יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת), הוסיף ש"המערכת לא תקרוס גם אם נעמוד על 25% אי תשלום. הסמכויות שמוצעות לפקחים הן מוגזמות".

 

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), אמר: "קודם כל צריך מערכת כרטוס ותיקוף מושלמת, ורק אחרי זה לאשר את הצעת החוק. הקנס לא צריך להיות גבוה פי 20 ממחיר כרטיס הנסיעה, וגם לא פי 5". הראל שליסל, נציג האוצר בדיון, הגיב: "גם בעולם הקנסות גבוהים", ומקלב ענה לו: "כשתהיה תחבורה ציבורית כמו בעולם תעשו קנסות כמו בעולם".

 

פקח של חברת דן, עלי בן צבי, סיפר בדיון על ארבעה סוגי טיפוסים: "החכם שיורד מיד כשהמבקר עולה - אי אפשר לדגום אותו, ורוב הציבור הוא כזה; הנוסע שמתקף כשהוא רואה מבקר - וגם אותו לא דוגמים; הנוסע שמשתמש בכרטיס של מישהו אחר - שלא נדגם אף הוא; ובסוף הפקחים נתקלים רק במי שלא שילם ונתפס בביקורת".

 

מסיטיפס נמסר בתגובה: "כל מדיניות הקנסות והאכיפה נקבעה ע"י המדינה - משרד התחבורה ומשרד האוצר, ולכן זהו נושא שמונח לפתחם. במידה שרוצים לקיים מערכת פתוחה, המבוססת על אמון בציבור כפי שקיים בעולם וכפי שעומד לקרות בעתיד בכל הארץ, לא ניתן לקיים זאת ללא הרתעה ממשית".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x