ארגוני ההצלה מתריעים: שדה התעופה רמון לא ערוך למצבי חירום
רונן בשארי, ראש אג"מ במגן דוד אדום בוועדת הפנים בכנסת: "מוכנות שירותי החירום וצרכי נמל התעופה נמצאים כיום בפער גדול". יהודה קסנטיני, מפקד תחנת כיבוי האש באילת: "האוצר מסרב לתמוך בהקמת תחנת כיבוי נוספת בסמוך לשדה התעופה"
האם תרחישים שלמדנו להכיר מהרכבת לירושלים יחזרו על עצמם בשדה התעופה החדש? לפי גורמים שהעידו היום בוועדת הפנים, ייתכן בהחלט שלחצים שמפעיל משרד התחבורה יגרמו לסכנה בשדה התעופה רמון.
לדברי רונן בשארי, ראש אג"מ במגן דוד אדום: "מוכנות שירותי החירום וצרכי נמל התעופה נמצאים כיום בפער גדול. כיום תחנת מגן דוד אדום באילת מסוגלת לתת מענה לצרכים של שדה התעופה באילת תוך שתי דקות. אך אם יהיה נפגע בשדה התעופה רמון, האמבולנס יצטרך לנסוע 20 דקות לשדה מבית החולים באילת. ואז לשוב לאילת, כלומר 40 דקות, וזה ללא זמן ההעמסה של הנפגעים. לכל התקף לב יצטרכו להזמין אמבולנס וצוות מאילת, וזה בהנחה שיהיה אמבולנס פנוי".
חמור מכך, במידה ותפרוץ בשדה"ת שריפה, יתכן שלא יינתן לה מענה. לדברי יהודה קסנטיני, מפקד תחנת כיבוי האש באילת: "אנו לא ערוכים מבחינת כיבוי אש. כוח האדם שיש לנו כיום אינו מסוגל להעניק מענה שוטף לתושבי אילת ולמלונותיה ובעתיד לא נוכל לפצל את כוח האדם ולהעביר חלק מאנשינו לשדה התעופה. משרד האוצר מסרב לתמוך בהקמת תחנת כיבוי נוספת בסמוך לשדה התעופה".
בתגובה ציינה ח"כ נאוה בוקר כי תפנה למשרד האוצר בנושא כדי לפעול להקמת תחנת כיבוי בשדה וגם שירותי בריאות הולמים.