"מכונית העם" הגרמנית חוזרת: על חשמל
לפי הפרסומים,המחירה של המכונית יהיה 23 אלף דולר. פולקסווגן מפגרת מעט אחרי רנו ודומותיה שכבר משווקות רכבים חשמליים
מעל שבעים שנה חלפו מאז שפולקסווגן הציגה לראשונה את "מכונית העם" - החיפושית, וכעת פולקסווגן נערכת להצגת דור חדש של "פולקס-וואגן", אך בניגוד למכונית העם ההיא, שהיתה פרי מוחה של המפלגה הנאצית ובאופן אירוני זכתה להצלחה מסחררת דווקא בזכות קציני בעלות הברית שפעלו לשיקום המפעל, הפעם מדובר במיזם ידידותי לסביבה שייצר את המכנית החשמלית העממית הראשונה של פולקסווגן שמפגרת מעט אחר רנו ודומותיה שכבר משווקות רכבים חשמליים.
לפי פרסומים באירופה, מחירה של מכונית העם החדשה של פולקסווגן יהיה 23 אלף דולר, כלומר פחות מ-95 אלף שקל, כמובן ללא מיסי קניה. לפי הפרסומים, הפולקסווגן העממית תהיה ככל הנראה רכב כביש שטח שישתייך למשפחת דגמי ה- ID של היצרנית. הדגם עצמו צפוי להיות "נטול שיוך מעמדי", כלומר בדומה לחיפושית הקלאסית של פעם, או למיני של שנות השישים, הוא לא ימותג באופן שישייך אותו לקטגוריה של רכב יוקרה או לסירוגין לקטגוריה עממית.
במקביל הודיעה פולקסווגן אתמול כי תסב שני מפעלי יצור קיימים - בהמדן ובהאנובר, לייצור של מכוניות חשמליות. בסיפור הרכב החשמלי קיימת גם נקודה ישראלית: רק לפני מספר שבועות הודיעו פולקסווגן, מובילאיי וצ'מפיון מוטורס על פרויקט נסיוני להטמעה של רכבים המיועדים לשיתוף נוסעים בתל אביב. ממידע ראשוני עולה כי הרכבים הראשונים שיגיעו ארצה לצורך בדיקות היתכנות יהיו רכבי פלאג אין הייבריד, אך לא מן הנמנע שרכבים חשמליים ממשפחת דגמי ID יגיעו ארצה בשלב יותר מאוחר.