10,000 בעלי מיצובישי בדרך למוסך
קריאת השירות לג'יפונים של החברה: בגלל סכנה לבלימת שווא של המערכת האוטונומית
יבואנית מיצובישי, חברת כלמוביל, תכריז בימים הקרובים על קריאת שירות ל־10,000 דגמי ג'יפונים. המטרה: לשפר את תפקוד מערכת בלימת החירום האוטונומית שמותקנת בהם, בעקבות בלימות שווא.
- דגם מיצובישי אאוטלנדר החדש: פתחי מיזוג אחוריים ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית
- מיצובישי אאוטלנדר PHEV: פלאג אין הייבריד שצולח מהמורות כביש ושטח
מדובר בדגמי ASX, אקליפס קרוס ואאוטלנדר מדגמי 2018, וכמה מאות אאוטלנדר שעלו לכביש בסוף 2017, שכולם מצוידים במערכת שמזהה סכנת התנגשות ברכב או בהולך רכב מלפנים, ועוצרת בעצמה את הרכב אם הנהג לא מגיב להתרעה שהיא מעבירה לו על הסכנה. לקוחות שהתלוננו ליבואן על התופעה הוזמנו כבר לעדכון התוכנה, ובימים הקרובים ייצא זימון לשאר הלקוחות הרלוונטיים.
המערכת של מיצובישי מבוססת על מצלמה וניתוח דיגיטלי של התמונה שהיא "רואה". במספר מקרים שאירעו, גם בישראל, בלם הרכב לפתע בלי סיבה. במיצובישי טוענים כי המערכת זיהתה אובייקטים מלפנים ככאלה שהרכב עלול להתנגש בהם למרות שלא הייתה סכנה כזו, וייצרו עדכון תוכנה שאמור לפתור את הבעיה. הקריאה אינה ייחודית לישראל: גם באוסטרליה הוזמנו למוסך כ־20 אלף כלי רכב, מאותם דגמים ובגלל אותה בעיה.
"מאז שקיבלנו את הרכב קרו מספר מקרים שבהם הוא נבלם פתאום, ללא כל סיבה אמיתית נראית לעין, פעם אחת הדבר אף קרה בכביש מהיר בלי שהיו רכבים אחרים בסביבה. זה היה מאוד מפחיד ועורר חששות לגבי המשך השימוש ברכב", סיפר אחד הלקוחות שנתקלו בתופעה.
מוסד הבטיחות של חברות הביטוח האמריקאיות קבע כי מערכות בלימה אוטונומית מפחיתות את הסכנה לתאונת חזית־אחור ב־50%.