פרסום ראשון
ביהמ"ש הוציא צו ארעי לעיכוב הליכים נגד קבוצת כים ניר
החברה, המעסיקה כ-120 עובדים, הגישה הבוקר בקשת הקפאת הליכים בטענה כי "המשך הפעלתה של הקבוצה הינו בעל חשיבות לאומית שכן הקבוצה הינה טייסת הכיבוי של ישראל". במקביל הגישו עובדים בחברה בקשת פירוק; הדיון הבא ביום שילישי הבא
שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, עירית וינברג-נוטוביץ, הוציאה זה עתה צו ארעי לעיכוב הליכים נגד קבוצת כים ניר המעסיקה כ-120 עובדים. משמעות ההחלטה היא שנושי כים ניר לא יוכלו לפתוח בהליכים משפטיים נגדה עד הודעה אחרת. נקבע דיון נוסף ב-23 באוקטובר. החברה הגישה הבוקר בקשת הקפאת הליכים לבית המשפט המחוזי מרכז. "הבקשה מוגשת לאור משבר תזרימי אליו נקלעה הקבוצה שנוצר בשל עיכובים בהשלמת עסקה למכירת השליטה בקבוצה".
מדובר בקבוצה הפועלת מזה כ-60 שנה בתחום התעופה (וכוללת את החברות כים-ניר ניהול שרותי תעופה ונתיבי אוויר, כים-ניר שרותי תעופה וכים -ניר בדק מטוסים), ומשמשת כיום כיחידה הלאומית לכיבוי אווירי באמצעות טייסת כיבוי (14 מטוסים מסוג אייר טרקטור). הבעלים של החברה הוא אלכסנדר אכטמן (בן 90). מהבקשה עולה כי לקבוצה חוב בסך של כ-8 מיליון שקל לבנק איגוד, 6 מיליון שקל לנושים רגילים וכ-10 מיליון שקל לנושים בדין קדימה.
במסגרת הבקשה טוענת החברה באמצעות עוה"ד יריב שי ישינובסקי וכרמי ליבוביץ כי "המשך הפעלתה של הקבוצה הינו בעל חשיבות לאומית של ממש שכן הקבוצה הינה טייסת הכיבוי של מדינת ישראל והפסקת פעילותה משמעה הותרת מדינת ישראל ללא כיבוי אווירי וסיכון חיי אדם".
במסגרת הקפאת ההליכים נטען עוד, כי "כיום, בשל הרישיונות הייחודיים הדרושים לשם הפעלת טייסת הכיבוי והטיפול במטוסי הכיבוי, אין גורם אחר שיכול להיכנס לנעלי הקבוצה לצורך הפעלת טייסת הכיבוי. חברת אלביט מערכות, שהינה בעלת מטוסי הכיבוי ושהקבוצה משמשת בתחום הכיבוי כקבלנית משנה שלה, הודיעה כי קיימת חשיבות מכרעת להמשך פעילות טייסת הכיבוי באמצעות הקבוצה. לאור זאת הודיעה אלביט, כי היא נכונה לסייע לקבוצה במהלך הקפאת ההליכים, ובלבד שיובטח לה שהקבוצה תמשיך להפעיל את טייסת הכיבוי באופן סדיר", נטען.
עוד נטען כי הקבוצה אשר מעסיקה 120 עובדים, נקלעה לאחרונה למשבר תזרימי חמור."משבר זה נוצר על רקע קשיים בהשלמת עסקה למכירת השליטה בקבוצה שנחתמה בשנת בפברואר 2018 לחברת טומהוק ט.מ אחזקות וחוסר רצונו של בעל השליטה להזרים כספים לקבוצה לאור הסכם המכירה". מהבקשה עולה כי מדובר בקבוצת חברות שבראשן מצויה חברת כים ניר שרותי תעופה הפועלות במשך כ- 60 שנה בתחום התעופה. הקבוצה הוקמה בשנת 1949, כאשר בראשיתה נקראה
הקבוצה "כים אוויר" ולמן הקמתה הינה נחשבת לחלוצה בתחום התעופה החקלאית במדינה. עוד נטען כי הקבוצה מחזיקה ברישיונות להפעלת חברת תעופה מרשות התעופה האזרחית וברישיונות לתיקון מטוסים חלקם ייחודיים למכון הבדק (מטוסי הכיבוי של מדינת ישראל, מטוסי ריסוס, מסוקים וכו'). מזה למעלה מ-60 שנה מבצעת הקבוצה מגוון רחב של פעולות ומשימות באמצעות כלי טיס שונים, ביניהם מטוסים ומסוקים המופעלים על-ידי טייסים יוצאי חיל האוויר.
הקבוצה מעסיקה, בצורות העסקה שונות, כ- 120 עובדים. מתוכם 45 טייסים, 27 עובדים בצוותי קרקע וכ-30 עובדים בענף מיכון (מכונאות מטוסים).בבעלות הקבוצה 4 מטוסים ו 7 מסוקים, והיא חוכרת 6 מטוסי ריסוס ומסוקים נוספים. כמו כן, החברה מפעילה 14 מטוסי כיבוי שבבעלות אלביט מערכות כמשימה לאומית.
בתוך כך הגישו 87 עובדים מתוך 120 עובדי הקבוצה בקשת פירוק למחוזי מרכז. במסגרת הבקשה שהוגשה על ידי עוה"ד גלילה הורנשטיין ואלון הורנשטיין נטען כי "הקבוצה לא שילמה את כספי הניכויים שנוכו משכר העובדים לטובת קופות גמל/קרנות השתלמות. כמו כן על פי הודעת מנכ"ל הקבוצה אין באפשרותה של הקבוצה לשלם לעובדים את שכר עבודתם בגין חודש ספטמבר וכך גם את שכר אוקטובר 2018".