$
בארץ

לאחר שהושבת במשך כחמש שעות: קו הרכבת לירושלים חזר לפעול

הקו החדש בין ירושלים לנתב"ג סבל הבוקר משורת תקלות במרכיב האיתות. בשבוע שעבר המסילה הושבתה בשל פיצוץ בצנרת מים. הקו נחנך רק לאחרונה, לאחר 17 שנות תכנון ובנייה

ליאור גוטמן 16:0814.10.18

קו הרכבת החדש בין ירושלים לשדה התעופה בן גוריון חזר לפעילות לקראת 16:00, לאחר שהיה מושבת מסביבות 11:00; הקו הושבת בעקבות שורת תקלות שהתרחשה הבוקר (א') שהביאה לביטול שלוש נסיעות שונות - שתיים מירושלים מערבה ואחת מנתב"ג לעיר הבירה.

  

 

הרכבת הראשונה בוטלה באזור 7 בבוקר וזאת לאחר תקלת תשתית על המסילה עצמה. בשעה 9 בבוקר בוטלה רכבת שנייה שאמורה הייתה להגיע מכיוון ירושלים, בדיוק מאותה סיבה. בשעה 09:30 בוטלה רכבת שלישית שיוצאת מנתב"ג מזרחה. במהלך הבוקר ניסו ברכבת ישראל לחדש את הפעילות של הקו אולם בשל התקלה במסוט נדרש צוות עבודה לשהות במקום ולטפל במסילה. מאחר והקו ירושלים נתב"ג הוא קו חשמלי, כדי לאפשר לרכבת לתקן הכל תחת תקני הבטיחות המחייבים ניתנה הוראה "להוריד את השאלטר" לכל הקו, ולכן בשורה התחתונה הקו החדש מושבת עד להודעה חדשה. ברכבת טוענים שהתיקון יושלם עוד היום.

 

בשבוע שעבר המסילה הושבתה בשל פיצוץ בצנרת מים של אחד מהיישובים שסמוכים לצומת דניאל, מה שגרר השבתה של הקו שרק עתה הושק. ברכבת ישראל הסבירו הבוקר שנרשמה תקלה במרכיב איתות בסמוך לתחנת האומה. מסוט (מה שמזיז את המסילות ומאפשר העברה של רכבת ממסילה מסויימת לאחרת) היה תקול. לכן בוטלה הרכבת של 9:02 מירושלים, מה שגרם גם לביטול של הרכבת של 9:31 מנתב"ג.

מימין: נתניהו וכץ בחניכת הקו החדש מימין: נתניהו וכץ בחניכת הקו החדש צילום: אוהד צויגנברג

 

 

קו הרכבת ירושלים - נתב"ג נחנך רק לפני כמה שבועות, זאת לאחר 17 שנות תכנון ובנייה. למרבה הצער, הקו המלא - כלומר מירושלים לדרום תל אביב בחצי שעת נסיעה - ייפתח רק בשנה הבאה. זאת כיוון שעבודות החשמול באזור תל אביב לא הושלמו. הקו יצא לדרכו כהחלטת ממשלה בימי ראש הממשלה המנוח אריאל שרון (בשנת 2001) ומאז תקציב ההקמה שלו הוכפל ועד להיקף הנוכחי של כ-7 מיליארד שקל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x