יככבו בפריז: ג'ימני מחוזק ומרצדס חשמלית
תערוכת פריז תתמקד בדגמים שיביאו מזומנים כעת ולא בחזון עתידי
ביום חמישי 4 באוקטובר תיפתח תערוכת פריז “מונדיאל ל'אוטומוביל”, אחת מתערוכות הרכב החשובות בעולם. כמדי שנה יצרני הרכב ניצבים בפני דילמה - האם להציג את חזון העתיד, את דגמי הקונספט, או את מה שמביא כסף כאן ועכשיו? השנה הכאן והעכשיו הכריעו, ואלה הדגמים החשובים ביותר.
מרצדס מציגה רכב חשמלי ראשון - EQC. שלא במפתיע, מדובר ברכב כביש־שטח. ה־EQC מבוסס על פלטפורמה קיימת של מרצדס, אך המכלולים חשמליים למהדרין והנתונים מרשימים: 408 כוחות סוס שמוזנים אל מנועים חשמליים שמותקנים בטבורי הגלגלים מאפשרים לזנק ל־100 קמ"ש ב־5.1 שניות ולהגיע ל־180 קמ"ש מכובדים. טווח הנסיעה טופל היטב: הרכב מסוגל לנסוע 540 ק"מ בין הטעינות.
הדגם השני הוא סוזוקי ג'ימני. במפתיע, אחד מרבי־המכר הוותיקים ביותר של סוזוקי הקטנה הוא רכב שטח. הג'ימני הקטן הוא העתק מושלם של רכב שטח קשוח אמיתי, עם שני סרנים חיים והילוך כוח – מאז הדור הראשון שהוצג בשנות השבעים ועד היום. החדש עדיין זעיר למדי, אך מקבל את המנוע הגדול ביותר שהוצע עד כה בג'ימני — בנפח 1.5 ליטרים. המנוע מפיק 101 כוחות סוס, מספיק כדי להגיע ל־140 קמ"ש. לפעמים. בירידה.
דגם נוסף הוא טויוטה קורולה טורינג ספורט. זהו שם יפה למכונית סטיישן שמיועדת בעצם לתפוס את מקומה של טויוטה אוריס. טויוטה עצמה מדגישה כי בניגוד לאוריס סטיישן, שהיא סטיישן המבוססת על מכונית האצ'בק, הקורולה מבוססת על משפחתית אמיתית. לצד מנוע ה־1.2 הבסיסי מציגה טויוטה גם גרסאות היברידיות המצוידות במנוע המוכר של היצרנית בנפח 1.8 ליטרים.