עלייה במכירות רכבי היוקרה בישראל ב־2017
עפ"י נתוני cofaceBDI, שוק היוקרה הגיע ל־6.01 מיליארד שקל. חרף עלייה בהעברת בעלות על רכב משומש, 51% מהכנסות שוק הרכב הגיעו ממכירת רכב חדש
הכנסות ענף הרכב הישראלי ב־2017 הסתכמו בכ־67 מיליארד שקל, כך עולה מסקירה ענפית של cofaceBDI לסיכום מגמות בענף.
- אאודי חושפת את רכב הכביש שטח החדש 3Q
- יהלום על הכביש: זו המכונית שנמכרה במחיר הגבוה ביותר אי פעם
- בקיצור, כלכלה: 51 שניות על מיליון רכבים מדגם 911 של פורש
לפי הסקירה, 51% מהכנסות שוק הרכב אשתקד הגיעו ממכירת רכבים חדשים. במקביל בוצעו בארץ 610 אלף העברות בעלות על רכב משומש, 4% יותר מב־2016. הנתונים מנתחים גם את עסקאות הרכב המשומש, המראים כי זמן המכירה בידי מוכר פרטי ארוך יותר ממוכר מוסדי.
לפי הנתונים, מכירת רכב משומש בידי מוכר פרטי עמדה בממוצע על עשרה שבועות, בשעה שבמקרה של מוכר מוסדי - מערך מכירה של חברה העוסקת בסחר ברכב - זמן המכירה הממוצע היה שמונה שבועות. לפי הכלכלנים, זמן המכירה מושפע מזהות הבעלים הקודם של הרכב (פרטי או ליסינג) ומהביקוש לדגם. כך, דגמים מבוקשים כקיה ספורטאז' וטויוטה קורולה נמכרים בזמן קצר יחסית, ואילו בדגמים שההיצע בהם רב מהביקוש (כדגמים שנפוצו בקרב ציי הרכב הגדולים) זמן המכירה עשוי להתארך.
ניתוח העברות הבעלות שבוצעו ב־2017 מעלה כי 47% מהעברות הבעלות היו של מכוניות מדגמים משפחתיים. הקטגוריות הבאות מבחינת שיעור ההעברות היו מכוניות סופר־מיני (25%), רכבי כביש־שטח (15%) ורכבי יוקרה (11%). לפי נתוני BDI, אשתקד חלה עלייה של 12% במספר רכבי היוקרה שנמכרו בארץ לכדי 17.38 אלף מכוניות. ההכנסות משוק היוקרה הסתכמו אשתקד ב־6.01 מיליארד שקל, המהווים עלייה של 7% לעומת תוצאות 2016.
ניתוח המסירות מעלה שמותגי היוקרה הנמכרים ביותר אשתקד מבין המכוניות בנפח מנוע של עד 1.4 ליטר היו אלפא רומיאו ואאודי. מרצדס וב.מ.וו שולטות בשוק רכבי היוקרה בנפח מנוע של 1.6-1.4 ליטר. ברכבי יוקרה בעלי מנוע בנפח של 2.0-1.6 ליטר אין שונות מהותית בין המותגים, ואילו בקרם דה לה קרם - רכבים בעלי מנוע של יותר מ־3.0 ליטר - שולטים מותגי פרארי ואסטון מרטין.
"העלייה במכירות הרכבי היוקרה בישראל מלווה את מגמת הצמיחה במספר כלי הרכב הפרטיים בישראל בשנים האחרונות", אמרה תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב־cofaceBDI. "בשנה החולפת הגיע מספר כלי הרכב הפרטיים ליותר מ־2.8 מיליון. הרחבת היצע המותגים בענף היוקרה, גיוון נפחי המנוע והמצב הכלכלי הטוב יחסית במשק הישראלי תומכים במגמה, שהביאה את נתח השוק של רכבי היוקרה ל־6.2% מהמסירות לעומת 5.5% ו־5.1% בשנים קודמות".